Pages

Monday, September 01, 2014

Ladang Kurma, Mekah.

Assalamualaikum,

Jom kita tengok macam mana suasana ladang kurma di tanah suci Mekah...Begitu hebat kuasa Allah...tanah tandus seperti tanah mekah ni, pokok kurma hidup subur di sini...

Gambar ni diambil masa kami melawat ladang kurma. Pokok kurma macam pokok kelapa sawit...dalam ladang kurma tu ada saluran air macam sungai yang cantik...air nya pun jernih, kami pon berjalan jalan la kat situ.

Kat situ mestilah ada kedai jual kurma kan, so macam macam jenis kurma pun ada la. Tapi mutawif kata kat sini mahal, so kami tak beli kurma kat sini...kami beli kurma kat town lain :) 

ohya, kalau singgah sini jangan lupa rasa teh kurma freee...sedap tau. macam boleh buat sendiri je....yum yum !

ok enjoy picture. sebenarnya segan, muka nurul aina macam terbakao. hahaha..kita bakaoo...

















Ok, time ni sebenarnya kawan kawan lain tengah sibuk cari kurma, saya pulak sibuk nak ambil gambar kat port melepak ni...dah macam cerita saudagar arab arab duduk di singgah sana sambil makan kurma dan air...cewah..











 

Designed by Alieff Artwork