From Adibah Nor to Paris Hilton [Pendedahan Berani Mati]

neo si gemuk VS neo si millenium
oit, guna botox kah?


"Orang gemuk masuk swimming pool,
Dulu aku gemuk gedempool."

Jangan buat spekulasi. Ini adalah realiti. Jangan kata aku tak pernah kena keji, kutuk, hina sebab fizikal aku yang kembang. Ya, aku pernah rasa.Tapi itu dulu, masa zaman sekolah. Sifat rendah diri menebal membuatkan aku rasa lebih senang bersendirian. Ya, aku gemuk. Tak secantik dan sepopular orang lain. Kalau fofuler pon, fofuler sebab kegemukan aku. Haih.




Dari 62.5 kilo, berat badan susut menjadi 45.5 kilo sekarang. Jangan tanya aku macamana aku boleh kurus. Aku takde jawapan. Dulu, mak aku marah aku sebab aku tak jaga makan, sampai overweight. Sekarang mak aku marah sebab aku kurus. Haih.


Jangan ingat orang gemuk happy bila kena "puji". Jangan ingat orang gemuk happy bila kena "perli". Jangan ingat orang gemuk takde perasaan macam orang lain. Aku pernah rasa, aku faham. Bila tengok orang gemuk selalu kena perli, aku rase aku ditempat orang tu. Selalunya, bila seseorang yang bersaiz XXXXL baru lepas diperli, mereka akan ketawa dan bangga diri, sebenarnya deep inside they are not.



Akibat tension,aku telah :
  • Makan nasik separuh senduk setiap hari.*dah biasa sampai sekarang*
  • Gatah lauk gila banyak. *kene cover kalau pegi rumah orang*
  • Minum air teh slim. *cirit birit tah lepas tu,susah nak gerak g mane-mane asyik cari toilet jer*
  • Jumpa serbuk pelawas yang berwarna hijau lumut. *telan secara terpaksa*
  • Heh, aku rase tu je kot. Lepas tu aku tak buat dah. *seksa nak mampus*


Comments

  1. hahahahahahhahahaha. gle comel ko. hahahahhaahahaahah. hahahaha. usha gmbo terus nk buzz ko. hahahahhaa. hahahaahhahah. x odoh ponnn. comel gile. geram nk wt punchbag

    ReplyDelete
  2. ngok ko punch bag!!!!!!!!!!!!! siot aku punch perut ko ..biar ade gelombang tsunami hahahah

    ReplyDelete
  3. hurm...
    gemok org mengata...
    kurus org mengata gaks...
    cantik pon ade org mengata...
    kalo udoh... lg la org mengata...
    abes tu cane????
    kesimpulannya...
    malas da nak amek kesah ngan cakap org...
    huhuhuh~

    ReplyDelete
  4. erm..bole la bg tip tip nyer eak...

    ReplyDelete
  5. Haish, yg gemuk tu comel! tp, better kurus :P

    ReplyDelete
  6. uiks, jauh btol kamu dah berubah. seriusly, u did a good job! try to maintain okay!

    ReplyDelete
  7. chomeyyy ghitewww.. ehehe, salammms

    ReplyDelete
  8. no dear..lagu tu soundtrack drama merah putih (=

    ReplyDelete
  9. mulut manusia nie mmg keji sifatnya...

    ReplyDelete
  10. Neo,
    Aku gemuk gak.. Tapi aku tak peduli cakap orang. Bukan dorang bagi aku makan, bukan dorang bayar keta aku, ada aku kisah..

    Tapi aku nak fit cam ko gak.. sebab aku taknak sakit.. tu je..

    (statement terbakar ni..)

    ReplyDelete
  11. releks2.. jgn terbakar dgn ayat2 aku gune dlm post ekeke.

    aku nak kasik tips, nanti aku letak oke.

    zzz, aku sedar fit lagi oke dari gemuk la. semestinya. sebab bila badan fit, rase lebih confident . ekeke.

    lagipun skrg ni kene amalkan gaya idup sehat =)

    kurangkan gula, kurangkan garam dalam makanan, eksesise selalu. hehe.

    ReplyDelete
  12. aii..tenkiew eh lawat blog saye..saya nak link awk boleh..hehee

    ReplyDelete
  13. cane k0 kur0s!
    nak kur0s gak..aq da gm0x nie!

    ReplyDelete
  14. wah...bestnya jd kurus.. :-p
    walaupun neo ckp xde jwpan, tp nak tnya jgk...mcm mana blh jd kurus tu? :-p

    bila gemuk ni susah...org yg lgsung xkenal kite pun tiba2 je perli,mengata kita..konfiden pun jd kurang sgt2...mmg kurang..nak buat apa2 pun org pandang semcm je.. :-(

    ReplyDelete
  15. sabar2, nak tips2 yer..nanti aku kasik..edit sikit post ni..eheheh, ade la cara2 yang aku buat. tapi cam tak sedap untuk dikongsi. wakaka. no worries, nnt aku edit.

    mmg betul, bile gemuk low self esteem!

    ReplyDelete
  16. aku pon penah xl kot..heheh..paling tggi weight aku adelah 52kg,tapi mmg nmpak chubby..skng dah 38kg..lalalal~ mmg gile seh~

    ReplyDelete
  17. ratu kesian nye ko...adesss..nak kasik lemak aku da takleh da..ko kene eksesais ni ratu fit sikit syg oiii!

    ReplyDelete
  18. masa gumuk lagi comey..
    nape kasi kurus?
    hahahaha!

    ReplyDelete
  19. Perkembangan yang bagus..
    Eh..
    Pengkurusan..yang..
    macam tak betul plak?


    anyway.. you are lookin cute

    ReplyDelete
  20. aaa ferk, bukan aku kasik kurus, itu la namekan takdir *bodo pnuye alasan*

    cubex, haha pengkursusan yang kurus. zzzz.

    ReplyDelete
  21. aku pn penah gemuk..mase kecik..ish..skrg nsb dh slim river gitu..=p

    ReplyDelete
  22. giler ar ko weh slim river jadinye! hebat tuh hahahaha

    jgn slim mcm lempeng sudah!

    ReplyDelete
  23. jgn ambik peduli ape yg org ckp..
    be urself..
    confident..
    =)

    ReplyDelete
  24. mcm mana nk kurus erk.. sbb skrg nieyh sys susa nk diet ouh...

    ReplyDelete
  25. Hye..
    thanks datang blog LOL..

    friends ok..?

    ReplyDelete
  26. kdg2, org kurus nak gemuk..org gemuk nak kurus. kita semua mcm tak puas ati dgn ape yg kite ade ek? zzzzz

    yes, more confident now tY. huhu

    frenz LOL!

    ReplyDelete
  27. wah..beshnyee..
    diet yek..

    ReplyDelete
  28. lionteen, hehe diet tak diet sgt ler..zzz bnayak makan hati je kot haha

    ReplyDelete
  29. laaaaaaaaaaaaaa..sebaya upanya ko ngan v..ishhh..nak kurus gaaaakkk

    ReplyDelete
  30. hahaha sebaya la weh.. tapi muka dia muka tua hahahaha

    ko nak kurus? takyah la ko dah comel gila

    ReplyDelete
  31. ni kalau aku tulis kat notis board maktab ni, kompom famess...haha

    ReplyDelete
  32. kecik atau besar tak kisah pun..cma biler besar aper-aper hal tak boleh nak angkat..kene guna kereta tolak..hehehe

    ReplyDelete
  33. oh kimisai, aku merayu hahahaah jgn buat spekulasi !

    ayampinko, heheh ko nak try tolak aku pakai kete tolak ke?

    asis, takde bende yang hebat pong huwuu

    ReplyDelete
  34. Wah, kalau masuk bigest looser ni, dah konpim-konpim kamu menang.

    ReplyDelete
  35. hehe, yeke granche? zzzz ko ni perli aku je la hahaha

    ReplyDelete
  36. Bila gemuk orang kata " sihatnya... "
    Bila dah kurus org kata " sakit ke? "

    So pedulikan kata org bak kata Azwan Ali... "ada aku kesah? cak cak cak cak"
    kekeke

    Happy owes ya ;D

    ReplyDelete
  37. wanie, haah la betul hak ek? peduli ape kate org kan? tutup telinga jer pade org yang bermulut laser! zasss!

    ReplyDelete
  38. wa !
    na kurus cm kamu la
    i'm fat uh !
    ramai org suka ejek + bila na bercinta pun
    ase cm terlalu merendah diri
    mayb not now , time belajar nant , cube la untuk kurus

    ReplyDelete
  39. woo..kagum gler kamu leh kurus smpai cmtu skali..
    hihih..
    kite terbalik la..
    dulu aku kurus..
    skang sudah gemok!
    wuuuuu~ :(

    ReplyDelete
  40. wahhh perubahan..!!
    nk kurus juga.

    ReplyDelete
  41. azaliah, takpelah, cinta tak pandang paras rupa lebih baik kan.heheh

    nadiah, ko tak gemuk pon la

    fezal, heheheh jgn amalkan diet teruk aku tuh. sonsang!

    ReplyDelete
  42. neo, aku poon penah gemuk..sampai slalu kena ejek gajah..masa tingkatan 2-3. pastu masuk awal 20-an gemok lagi..huhu..but saya ambik tu sbgai pembakar semangat..diet tak makan nasi malam.n kurangkan tido petang.now takde sape da yg bleh gelak kat sy...;)

    ReplyDelete
  43. to memory land...heh bagusla tu, diet. sekarang ape kate ko gelak kat diorang balik?

    meo, ape yg comel haha

    ReplyDelete
  44. bg tips kurus cikit..
    i da tembam..

    ReplyDelete
  45. edy, hahah jgn ikut care sonsang aku. diingatkan!

    reverie , wah smpai ati ko kate tu org lain. lawak giler hahahahah ROTFL!

    ReplyDelete
  46. Cantik adalah "SUBJEKTIF'..Hepi Always

    ReplyDelete
  47. Ermm, I think you takdelah gemok mane pun.. perasaan je tuh.. BUt now kan dah okay.. so popular dah kan? hehhe

    ReplyDelete
  48. time akak kurus dulu....cengkung jer muka akak..kulit dah gelap sket....hehehe...

    skang bila akak chubby..rasa makin gebu lak....hehhehe

    tp kamoo tetap comey

    ReplyDelete
  49. heh, kalau tak gemuk, takkan berat sampai 62 kilo kot, dgn ketinggian 153cm?wakakaka

    anyway tanx..huhu

    ReplyDelete
  50. gile 20kg ko hilang neo. waa nk tips hehe. ak xley mantain a. ritu da turun 5kg tp balik kg da naik balik 7kg. siot.

    ReplyDelete
  51. heh, menten je. kalau boleh nasik jgn amik bayak2, byk amik sayo and buah k?

    ReplyDelete
  52. gmbo photoshop ni. haha. jgn cayo. gegey

    ReplyDelete
  53. ubey, uney, utey, uley = ubaidillah! hahahaha suka hati ko kate potoshop. aku kembali seperti dulu kang, bru ko tau..

    saat tu.

    mesti perut aku mcm ko.

    hahahahahahhaha

    ReplyDelete
  54. aku mau kurus juga! serbuk hijau lumut tu ape benda eh??

    ReplyDelete
  55. nuyul, aku taktau serbuk ape tu. tapi cam ubat kurus je. aku jumpe kat umah aku. hahaha tak tau ape, aku main balun jer. hahah tapi rase die mmg tak sedap!

    serbuk hijau...euw!

    ReplyDelete
  56. owh. umah aku ade serbuk pencuci baju jew.

    ko rase patut x klu aku try telan?

    hahaha.

    ReplyDelete
  57. ko jgn buat kacau hahaha. kang jadi jerangkung kang aku wat tatau je kaakakaka..

    ape kate ko telan jus sayur ke, jus nenas ke, kan best

    ReplyDelete
  58. woo. jauh gab ur weight dulu n skrg.
    tapi still, nmpk sweet.
    2nd pic yg u chubby tu mmg sgt comel.
    nway, bagus la reduce.
    bukan psl pandangan org je.
    health paling penting. :)

    *nak reduce lagi!

    ReplyDelete
  59. neo gemok?
    uish....
    da tua t gemok blek 2...
    bek jga...
    hehehe....
    ish...
    x knal r syikin 2....
    bg la pic...
    nm x cam...
    mngkin rupa cam ko...

    ReplyDelete
  60. uiii dh kuruss??? bg le sis petua..comeiiii

    ReplyDelete
  61. cik erin, tnx for the compliment ok.

    fq, aah, tauu entah2 bila da kawen sok gemok balik hahaha

    sis lin, petua nya, jgn mkn sesedap jiwa dan raga!

    ReplyDelete
  62. wah..........
    diet ke?
    or mam ubat?

    ReplyDelete
  63. aku binggung. yg mana 1 photoshop ek?

    ReplyDelete
  64. waaaa...giler babas...jauh ek kurangnye..

    ReplyDelete
  65. gemok ke kurus..sama je..
    yg penting hati mau bersih..
    klu cantik tp tak solat lagi terok dr org gemok yg solat 5waktu sehari semalam..
    b urself..
    abaikan org..
    yg pnting jaga adab..
    jgn da gemok tp pakai baju nampak celah bedah..lagi terok...
    so berbanggalah kamu jd kamu..
    sesungguhnya kamu tak byk dosa dibanding dgn org kurus yg pakai baju terdedah..
    tink +ve..oraitt dear...
    kamu cute 2-2...
    :p

    ReplyDelete
  66. alaaaa...gemok sihat ok apa...org gemok ada juga jodoh n org yg minat...hehehe

    ReplyDelete
  67. mullly, zzzz. taktau nak bg korg percaya yg tu gamba aku hahahahah. layan jela~~

    oh, princess lucky dan ayu hehehe, sy telah mengamalkan diet yg serong. tak patut diamalkan lgsung!.

    hysman, aku setuju dgn ko! yg penting cantik dalaman dan luaran.

    hemy, eheheh betul tu,setiap org taste nye lain2 kan?










    MAJULAH GEMUK MALAYSIA!!!

    ReplyDelete
  68. salam...tumpang lalu..siapa minat konspirasi, sejarah nusantara yg hilang atau perbincangan sufi, boleh la ke www.nusanaga.blogspot.com

    selain tu boleh eratkan tali persaudaraan...nilah zamannya untuk bangkitkan sesuatu...

    wassalam

    ReplyDelete
  69. welcome here, future phenomenon =)

    ReplyDelete
  70. cedey giler ak yg ke 79!!!!!
    huhuh~

    neway, ku jeles ko lg kurus dri ak
    lalala
    (^_^)

    ReplyDelete
  71. oh si lin rhapsody! hahaha jgn sedis, ko yang ke-80 sebenarnye. hahaha

    oit. apa raaaa takmau kurus sgt ok. nnt melayang!

    ReplyDelete
  72. grrrr..comel!!hehu

    ReplyDelete
  73. neo...nak tanya..
    kiranya neo berterusan buat tips2 yg neo bg tu ke sampai jd kurus?
    hehehe..

    ReplyDelete
  74. ain musa, comel kah? geli hahaha

    atiqah, tips tu takleh pakai la syg oi..songsang abes tu..
    ape kate just kurangkan makan nasi, daging, dan makanan berlemak. okay kot.And jangan lupe eksesais!

    ReplyDelete
  75. zzzz sedut lemak?? adoi..sedut kentot berasid kot?

    ReplyDelete
  76. cUte laa evend0e berisi o kwus..

    ReplyDelete
  77. duuww..enaknya bisa slim..
    jadi pingin niy...iri deh akuw..
    hehe..

    ReplyDelete
  78. haha chubby weh!
    kiut je aku nengok..hehe
    sape yg brani kate ko gemok itu mmg krg asam..

    berat ko same ngan aku la neo..
    tapi disebabkan aku lagi tinggi..
    maka..
    aku nampak lagi kurussssss :'( huwaaaaaaaa

    ReplyDelete
  79. waaaa
    hebat2..
    banyak ex la ni.

    ReplyDelete
  80. huhu..ade pengalaman.boleh bg tips dkt org yg nak kurus :)
    kurus sgt pn xbest sbnanye..

    ReplyDelete
  81. to sophie, hehe tanx cute sgt ke? geli geli geliii

    to ratna, jgn iri sama aku ya. =)

    to atix, yeke same yey! makneynya ko takde la kurus sgt tix, ok la tu ade perkembangan! aku hrp ko kembang sikit yer!

    to loq, heh ex ke? tgh kekal kot 3 tahun da

    to milimilo hehehe, tips yang tahpape, dan sonsang bleh la huwuu























    MAJU MAJU SI GEMUK DAN SI KURUS, I LAP U

    ReplyDelete
  82. bkn senang nak turunkan sebyk tu kalo takde semangat jitu ya.

    ReplyDelete
  83. Wahhh...ade versi VS² neh ek..hehehe. Gemuk comey ape. Sape yg utuk² n keji tuh...meh cnie zie pangggg gune kaki..hehe

    :P

    ReplyDelete
  84. to julie, sebenarnye aku taktahan dgn org yang ejek2 huwuuu

    to redbloodsnow, hahahah silakan =)

    ReplyDelete
  85. tolong bagi tahu saya.mcm mana awak boleh kuwosss!!!
    sila masukkan tip-tip kuwos pada blog saya..

    ReplyDelete
  86. alahai cutenye tengok dia dari montel terus comel..

    sekurang2nya dapat merasa 2 pengalaman yg amat teruk hihihi..

    dulu akak kurus..teruk jugaklah pasal org tengok cam tak berkenan je..skrg gemuk..lagi teruk pasal org asyik kutuk je..

    apapun yg best akak penah kuruslah hihihi...

    ReplyDelete
  87. to nana, tips tips kurus yang plg best ialah, makan makanan yang berkhasiat dan eksesais 3 kali seminggu hehehe.

    to rnina, heh penah kurus tension, gemuk pon tension ye kak? zzz takpelah nak wat cane kan..

    ReplyDelete
  88. tahniah lorh.

    sbb da krus.

    cntik..

    ReplyDelete
  89. tahniah lorh.

    sbb da krus.

    cntik..

    ReplyDelete
  90. tnx qyla, huhu aku ni sedang2 jela, mane ade kurus kereng? hahaha syukran2

    ReplyDelete
  91. waaa!!!

    slim dah skrg ni erk... ;)

    ReplyDelete
  92. huuuu :D
    nak jugak tawu cnee bole kurus walaupun tanak gtawu ;p
    ahaaa hebat tuhh ^^
    lagi comel xD

    ReplyDelete
  93. Eh aku rasa cam smalam aku dah komen. Tak menjadi ke komen aku. Anyway, aku ucapkan tahniah sebab ko tak patah semangat. Jati diri tinggi woooo ... Orait!

    ReplyDelete
  94. heh precious yeke, aku rase aku da approve hehehe, tankiuuu

    izdhyar , heheheh secret..=)

    ReplyDelete
  95. hehe ije, takde la mengagumkan sgt, sebab aku ni bile2 mase je leh gemuk balik wakaka

    ReplyDelete
  96. axzizan, ayat ko cam hahaha siot

    ReplyDelete
  97. mase obes 62.5?
    ceyt kire atok lagy brat la.
    eheh

    ReplyDelete
  98. heh, yeke? ceess daku tak dapat celen dirimuuu juaa

    ReplyDelete
  99. wah. hebat. sian kau.

    hurm. my problem lg bes. gemuk. kurus balik then kurus. then gemuk n cemtu je. cm syial hahahaha

    aku rs mcm oprah ah.

    ReplyDelete
  100. oprah eheheh. takpela, gemuk atau kurus takpe, asalkan sehat. =)

    ReplyDelete
  101. si lampu neon... ucapan trimas scra peribadi 4 d ideas.. heh

    ReplyDelete
  102. smoga terus bahagia beb

    ReplyDelete
  103. Anonemes , ur welkam =)

    Fndrocka, hehe, ape tu? tanx =)

    ReplyDelete
  104. beshnya da jdik kurus..nak gak..huhu..slalu kena perli..tensen2..

    ReplyDelete
  105. @imheppie
    sabar je la..aku jadikurus pon sebab banyak tension dgn ckp orang sini sane..mmg tak selesa..aku cume kurangkan nasi tu je

    ReplyDelete
  106. hahhaa..kool~aku pun turun gak dari dulu..13kg turun..tapi sebb workout la~

    ReplyDelete
  107. @n.O.N.o.y
    wa work out? hebat betul ko..aku turun pon tak buat work out lgsung..

    ReplyDelete
  108. SLM...SAYE NAK RAHSIE KURUSKAN BADAN..WAWAWAWA (SEYES NI)

    ReplyDelete
  109. ayoo jgn slalu ta makan nati kene 'aneroxia nervosa'
    hiks betul ke eja nih??
    gagaga XD

    ReplyDelete
  110. @shacz

    nak rahsia? takde rahsia sgt laaa kurangkan makan nasi, and makanan berlemak je =)

    ReplyDelete
  111. @♥chubbycekelat ♥

    heh sape plak kate aku nak jadi kurus sgt?? heheh skang ni da ok dah..dah makan banyak, tapi berat maintain =)

    ReplyDelete

Post a Comment