Kakak aku gagal didik anak.

Takkan nak bunuh 2 nyawa disebabkan sepasang kasut bernilai RM59.90?

***


Anak-anak sis aku berani makan kasut aku?Kalau mati keracunan,padan muka kau.

Mak : Ena, budak-budak mengaji malam tadi buat hal.
Aku : Apesal?Kalau diorang buat hal mak bagitau je ena, biar ena belasah diorang.
Mak : Habis kasut ko diorang buat main.Diorang bagi rebit ain makan kasut ko.
Aku : Zzzzz!*meluru ke sangkar rebit dan selepas itu, lepas geram jap (mencarut dalam hati)

Berlobang-lobang kasut aku. Aku betul-betul geram dengan anak belaan sis aku. Kalau dah hidup tu dijadikan makan sayur-sayuran, makanla lobak air ke, kangkung ke, bayam ke. Ni tapak kasut jugak dia nak balun.

Lepas aku dapat tau kejadian yang menimpa kasut tu, aku terus ke sangkar haiwan belaan tu untuk cubaan membunuh. Tapi binatang tu jerit and keluarkan gigi dia yang tajam tu. Nasib aku sempat mengelak.Berani melawan??!Saspen betul.



Cubaan membunuh yang gagal.

P/s : haiwan itu bersalah ke tak bersalah sebenarnye? aku pun kompius.
P/s/s : kasut tu baru sekali seumur hidup aku pakai. mane aku tak hangin.

Ikhlas dari kepala ke lutut, neo si lampu neon.

Comments

  1. Erm.. Arnab makan kasut? Wow..

    jangan bunuh arnab tu... suruh org sembelih.. boleh makan.. sedap tuh..

    ReplyDelete
  2. warghh!!rebit da majuu..
    dulu makn sayo,kini makan kasot.


    weyh..jgn bagi rebit tu gget kamu..nnti kene sawan rebit.
    ngeee
    :D

    ReplyDelete
  3. huk huk huk
    cian nyer dia....
    x per bolehhh beli br gituuu
    kikikiki~

    ReplyDelete
  4. ayyoh babe! tikus ka??kasot baru tuuu!

    weh~blog ku kini adalah 18sx.
    Hanya yang berkaitan sahaja akan terasa bahangnya. Muahahaaaah

    ReplyDelete
  5. ayyoh babe! tikus ka??kasot baru tuuu!

    weh~blog ku kini adalah 18sx.
    Hanya yang berkaitan sahaja akan terasa bahangnya. Muahahaaaah

    ReplyDelete
  6. salam singgah...hukhukhuk.mungkin nampak sedap kot.saya sendiri tengok pun nampak sedap kasut tu..ahaks!just kidding.but,like always,bersabar itu lebih afdal dari membunuh...
    salam

    ReplyDelete
  7. rilex ah..padlah lu lagi best..baru beli kasut harga kat 300 plak tu...last2 tinggal kat panggung wayang..aper lagi..pe tanya..hilang sudayyy...hagin ko seminggu..kuang asam nyer pekerja..takper..ko pakai kasut tu...kurap penuh kat kaki ko!hahaha

    ReplyDelete
  8. neo to all : grrrrrr........! sabau je wey!rebit tu berani nak geget aku plak..ces

    ReplyDelete
  9. ape kate kamu jual rebit tu lepas tu duit untung nyer beli kasut..
    hahaha!

    ReplyDelete
  10. hahaahhaa. adess. sian gle. tp cute rebit tu. geram nk potong kepale. mhl beb kasut ko. rm60 tu. xkan ko beli mase ari bukan sale

    ReplyDelete
  11. haha,kebulur sangat ke rabbit tu?

    ReplyDelete
  12. HAHAHAHA comel je..taktau lak rebit makan kasut..tunggu dia berak, mana tau kuar kasut baru xD

    ReplyDelete
  13. oi aez...ko punye komen agak bernas! jampi serapah....kasik born lagi satu kasut!

    ReplyDelete
  14. wah....
    ad jugk eh cmni?
    mmg gans btl la...

    ReplyDelete
  15. Comelnya cik Rebit makan kasut..hehe. Jgn sumpah2 si Rebit tu..ntah2 dia putera raja yg menyamar menjadi rabit utk melihat tahap kesabaran neorul.
    Tunggu putera raja datang bawakkan sepasang kasut baru, yek! hehe..

    ReplyDelete
  16. glewr lapar rebit tew...

    smpei ksut kaw pown jdi..

    kkk kaw lupe nk bg mkn kowt..

    sbr2 jelaa ea..

    ReplyDelete
  17. your tajuk......~!!!! hey.. kontroversi sunnguh!

    ReplyDelete
  18. ye ye la aku ingatkan anak tu budak
    sabau jek la ko ni nurul oiiii
    upenya arnab

    sian la arnab2 tu
    apa la yang mereka tau

    beli je kasut lain
    :D

    ReplyDelete
  19. ape agie. mintak ganti rugi kat maknye, hua..

    ReplyDelete
  20. maaf maaf hehe tajuk agak kontrobesi hahahah tapi siyes arr rebit tu ganas...skang ni aku nak belai manje pon diorang da stanby nak geget aku! cceh!

    ReplyDelete
  21. huhuhu... maen2 ngan bugs bunny lak... comel

    ReplyDelete
  22. ceh ni perkara siyes die leh buat memain plak..huuuu sadis!

    ReplyDelete
  23. hang bunuh dia, aku bunuh hang balik.. baik aku bela si arnab comel itu.. hahahhaa

    ReplyDelete
  24. hekeleh ko nk bekap haiwan tu plak wuuuuuuuuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  25. wah formula hebat

    kasut + rm59.90 = anak buah makan kasut

    dasyat nie

    ReplyDelete
  26. wah ko buat formula plak huhu

    2 nyawa - 2 nyawa - 1pair kasut = 0 nyawa + 0pair kasut!!

    ReplyDelete
  27. naseb baik ko x jd kan arnab tu daging salai

    haha

    nnt suh bf ko beli kasut baru
    senang citer

    ReplyDelete
  28. keSUSPENan yg melampau betul..
    Jimik je lebih bunyi tajuknya..hahaha

    Jemu bela arnab dah..
    Byg kn bela belakang umah 2 biji sangkar besar,siap 3 tingkat lg..

    Tahi dia tiap2 minggu penuh 2 guni
    (jual buat baja)

    Last2 sembelih buat sate arnab..
    n daging dia sedekat kt org sama..

    ReplyDelete
  29. tajuk je saspen hahaha

    arnab memang cute untuk dibela dan dibelai..

    tapi bile da besau, euuu aku tak suke..jadi ganas!

    aku pon ingat nak sembelih beliau..tapi tunggu saiz beliau besar lagi sikit heheheh

    sedap dikunyah?nantikan....

    ReplyDelete
  30. hehehehe...nasib bek percubaan membunuh gagal ek :) tabit tuh x salah...yg salah budak² yg bg kasut leya kat rabbit tuh...jommmm kite cuba bunuh budak² tuh plak jom...hahaha


    :P sabo jek la kan...:)

    ReplyDelete
  31. hehehehe...nasib bek percubaan membunuh gagal ek :) tabit tuh x salah...yg salah budak² yg bg kasut leya kat rabbit tuh...jommmm kite cuba bunuh budak² tuh plak jom...hahaha


    :P sabo jek la kan...:)

    ReplyDelete
  32. hahaha jom jom!takpela..sabau je la hahahah lepas ni, kalau budak ngaji dtg, aku bg rebit tu makan songkok dorang plak hahaha

    ReplyDelete
  33. huhu ingat kan kenape la td haha :)

    ReplyDelete
  34. hehehe...kena suwuh bebudak CSI cek, samada betul atau tak sahih yang che arnab yg gigit kasut ko.. lepas tu kita saman, kalu bukti cukup.. ades, baru sekali seumur hidup pakai... tu yg tak tahan tu..

    ReplyDelete
  35. hahahah aku hantar kasot tu g kedai je la repair ke???

    ReplyDelete
  36. arnab tu muda lagi kan? dia mengasah gigi dia.. dah takde benda yang pejal dalam cage maka kasut u jadi mangsa... :) macam anjing ..sama gak .. kucing lain sikit.. kusyen yang selalu kena cakar.. so hati2 ... kena faham dengan perangai haiwan nie.. eheheheh! :)

    ReplyDelete
  37. neo to dakjaat : ko ni pet lover ke?hahahaa...

    ReplyDelete
  38. confuse aku weh...
    sape yang menghulur kasut tu kat minatang yang comel tuh??

    ReplyDelete
  39. nana, yang bg rebit tu makan budak ngaji ler...bukan aku..yng gambo tu aku buat ulangtayang jer hahaha

    ReplyDelete
  40. sian arnab tu kene pakse makan kasut...alang2 dah kene gigit bagi je la arnab tu abihkan terus...xyoh membazir bg lobak kat arnab tu dah...haaaaa nanti leh kumpul kasut2 buruk di kejiranan anda untuk gemukkan arnab tu....kire arnab tu leh menolong jiran2 menghapuskan kasut lame...bagus tul...aku pun nak derma kasut buruk sepasang laaaaa....

    ReplyDelete
  41. silverleaf, sila bagi kasut2 terbuang anda...derma lah kepada arnab yang memerlukan! muahahaha

    ReplyDelete
  42. chentamaya, rebit tu alien sebenarnye

    ReplyDelete
  43. wow..leh tahan..
    hancur kasut kesayangan aku..
    =P

    ReplyDelete
  44. shaikh, kasut aku lah bukan kasut ko . hahahah hancosss !!

    ReplyDelete
  45. TO AI : U SURUH I BUNUH? IF I KILL THE REBIT, MY SIS DEFINITELY KILL ME RIGHT AFTERWARD HAHA

    ReplyDelete
  46. xp, trend baru! huhu... sabo j la..

    ReplyDelete
  47. a for ana, trend baru hekmu...kalau pakai sure masuk air punye hahaha nak tampal pakai chewing gum!

    rainme. patut kesian kat tuan punya kasut la...kesian kat kasut tu watper? zzz

    ReplyDelete
  48. tuan kasut tu xkena makan... kasut tu yg teruk, dh xblh guna. mybe kasut tu ada rasa makanan kot. huahuahua...
    tikus ke tu

    ReplyDelete
  49. sbr2..
    nnti sye blikn yg bru..hehe

    ReplyDelete
  50. zai, ye ye o je heheheh. kalau betul best gak!

    ReplyDelete
  51. ko tak suke?kalo aku....aku lompat2 girang sbb bley wat rezen buy kasut baru gune duit kakak ko itu! muahaha

    ReplyDelete
  52. lizz, mcmla sis aku nak kc kan..beliau takkan nak bertanggungjawab punyer haha! T___________T

    ReplyDelete
  53. so~~ cute..
    rabbit yang grewel..
    lain kali bg dia cukup
    makan ea ^_^

    ReplyDelete
  54. rabbit tuh semelih wat rendang pun sedap hahaha

    ReplyDelete
  55. akhmal, rebit tu gedik...yang cereal bg taknak makan, nak makan carrot yg fresh jerk...

    pjan, aku tunggu mase dia bsr sket nak semelih...hehehe

    ReplyDelete
  56. len kali beli je selipar jepun keluaran TAT SIN..kompom tak makan nyer..keras nak mampos..hahaha

    ReplyDelete
  57. kimisai, selipar TAT SIN? nanti aku kasik rebit tu telan..sure ke keras?hahaha

    ReplyDelete
  58. wow dasatnye...
    wabbit makan lapik kasut

    ReplyDelete
  59. asis, bukan lapik kasut je yang die mkn, tapak kasut aku berlobang syg oi...

    ReplyDelete
  60. adeh.. arnab bukan herbivor ke? er.. ke carnivor? aaa.

    ReplyDelete
  61. aku tak sure la weh. arnab tu carherbivor kot? zzzz

    ReplyDelete
  62. chumel..rabbit alaf baru nih..makan kasoot..hik..

    ReplyDelete
  63. awen, heh bukan rebit tu. anak alien alaf baru yang mneyerupai rebit oke!

    ReplyDelete
  64. ya ampun, kalo aku lah, aku cubit perut arnab tu sampai dia muntahkan balik sisa kasut kau... lalala

    ReplyDelete
  65. hahaha ko nak cubit cane? die sure geget ko..gila tajam gg beliau

    ReplyDelete
  66. those shoe looks funny.. hahaha..

    ReplyDelete
  67. heh funny ke? its pathetic ok huaaa

    ReplyDelete
  68. @Aidi-Safuan
    menyedihkan, sampai sekarang aku tak pakai da kasut tuuu

    ReplyDelete
  69. ish3.. berape hari rabit tu tak makan ha?.. sampai kasut pn dia belasah.


    p/s: jom melawat, follow me n share link di TKSB.
    http://wanshah87.blogspot.com

    ReplyDelete
  70. aku dgr arnab makan anak dia

    ReplyDelete

Post a Comment