Thursday, June 19, 2014

Cara Buat Kebab Arab (Mudah) !!

Mari buat kebab ala Arab..

Assalamuaikum !Craving for kebab ? Lets make your own !

digulung dan disalai dengan api...menjadikan dia nampak gorgeous !

ditambah pula dengan bawang, sayur salad, dan segala sos yang patut...membuatkan kebab bertambah yummy !

sedia untuk dihidang dimana sahaja atau bila bila masa...

sedap kan, terliur kan ?


Arab style. 

Jom kita buat ala ala orang arab buat kebab...! Ialah bila bercakap tentang kebab, otak saya mesti teringat makan kebab di Arab. Sebab kat Arab..mana mana kita pandang, atas bawah, kiri kanan, semua kebab ! Tapi style orang arab ni..kebab diorang tak pedas tau. Diorang takde sos cili, takde lada hitam...kebab diorang akan rasa tomato je..arab ni suka masam masam instead of pedas !





Cara Buat Kebab Arab Mudah !

Sediakan bahan bahan berikut.. : Bawang, Roti prata, Majerine, Sos tomato, sos cili, sos lada hitam,Salad, loyang leper,  hot dog, daging burger. 


- bawang


- sos tomato, sos cili, mayonnaise, sos lada hitam

- butter / majerine

- loyang/periuk leper 

- cheese
- roti prata / mission wraps

- salad


Resepi : Cara Buat Kebab Arab (Mudah) !!

  1. Potong / cincang hotdog dan daging burger ikut size kesukaan anda. 
  2. Goreng hotdog dan daging burger yang telah dicincang tadi, bila dah masak ketepikan.
  3. Panaskan loyang leper.
  4. Masukkan sedikit majerine dan salaikan roti prata sampai nampak brownish kedua dua belah.
  5. Letakkan roti prata atas pinggan dan susun bahan inti.
  6. Letakkan salad.
  7. Letakkan hotdog dan burger yang telah dimasak
  8. Letakkan bawang, kalau ada capcicum pun boleh !
  9. Letakkan cheese ! 
  10. Letakkan sos cili, sos tomato, sos lada hitam..apa saja sos kesukaan kamu.
  11. Lipat roti prata dengan kemas, sampai tutup.
  12. Salai kebab anda atas loyang leper tadi sampai lipatan kebab tu tertutup rapat 
  13. SIAP


kebab arab !!

ok enjoy your meal ! babai assalamualaikum !

 

Designed by Alieff Artwork