Syurga Di Telapak Kaki Ibu / Suami.

Assalamualaikum :)

Sebenarnya tak tahu saya nak sampaikan benda ni dalam bentuk penulisan yang menarik untuk korang baca...tapi...biarlah saya direct to the point je la ok...

Bersyukurlah ada keluarga daripada takde keluarga langsung...
Bersyukurlah ada mak, ada ayah daripada takde langsung...
Walaupun, seteruk mana sehina mana kau rasakan asal usul keluarga kau...
Walaupun, seteruk mana layanan ibu bapa kau pada kau...
Bersyukurlah kau masih ada keluarga...ada ibu dan ayah...ada adik beradik disamping kau...
Satu hari nanti...bila semuanya dah takde lagi...baru nak menyesal...
Tanpa diorang semua...kau takkan ada segala apa yang kau ada sekarang...

Saya tak dapat bayangkan kalau saya ni seorang anak yatim atau yatim piatu...tak dapat saya nak bayangkan betapa sunyinya hidup tanpa mak ayah...

Bak kata ustaz kazim elias...jangan sampai kita menangis kat kubur mak...Mak..Makk...Abah...maafkan aku... jangan sampai mak dah mati baru nak menyesal...

Bagi saya...saya bersyukur sangat sangat ada mak ayah yang selalu bagi nasihat untuk anak anak nya...

Ena...dah solat belum ?
Ena...lepas solat tu mengaji..mengaji kena tiap tiap hari...
Ena...dalam facebook tu jaga bahasa, jangan tulis menda bukan bukan...
Ena...pakai tu tak cantik...ni pakai ni cantik...
Ena...biar je la orang tu camtu..Allah bagi dia nikmat sekejap je...kalau dia taknak buat kerja...biar kita buat kerja...
Ena...bahasa bila cakap dengan orang tu jaga...jangan cakap benda tak sopan...
Ena...pagi pagi kalau bangun awal buatlah solat tahajjud 2 rakaat, solat taubat 2 raakat, solat hajat 2 rakaat...dan ingat solat sunat sebelum subuh 2 rakaat..
Ena...dah buat solat dhuha ke belum ? Ena tahu tak itu pembuka rezeki..besar fadhilat buat solat dhuha...
Ena...kenapa tak  pergi masjid banyak majlis majlis ilmu kat situ...jom ikut pergi masjid...
Ena...dah hafal dah doa mak bagi tu ? 
Ena...mak nak pergi masjid ni, nak ikut tak ? Jom :)

Allahuakhbar...
Saya bersyukur sangat sangat ada mak dan ayah macam ni...Terima kasih Allah atas anugerah yang tak terhingga ni...

Walaupun diri ni tak sempurna kadang kadang sakit kan hati mak ayah...itulah ketelanjuranku...lepas tu baru tersedar....dah buat silap...
Astagfirullahalazim...












Anyway...saya nak share video ni...serious best...please dengar....insafi diri...for me and for all :)


Tajuk : Video : Syurga di telapak kaki ibu...



Tajuk : Video : Syurga di telapak kaki suami...






Comments