Kursus Awalan Kejurulatihan Bola Sepak : Saya Jadi Jurulatih ?

Assalamualaikum,

Saya belum share kan cerita saya pergi kursus bola sepak ni. Ingat tak sebelum sebelum ni entri nak sedih sedih je sebab letih sangat badan ni...maklumlah during weekend je takde kat rumah sebab ada hal kerja...

(so siapa cakap cikgu hanya kerja separuh hari je hehhhh) *cobit kang!*

So inilah beberapa keping gambar masa kursus haritu...Alhamdulillah sepanjang 4 hari kursus Bola Sepak..Allah telah meniupkan semangat serta sabar dalam hati saya...(sebab memang nak quit during 1st day lagi) tapi telah ditenangkan oleh pihak penganjur... mrs Mary and orang orang buddy club...

Masa 1st day kursus bola sepak :

Me : Mary...i rasa esok i tak datang kot..i tak larat laa dengan kursus ni :( im not fit enough to do all this...
Mary : Eh, janganlah macam tu...cuba dulu...jangan quit...
Me : Hurm...tak boleh la Mary, i tak larat...i think esok im not coming ye...
Mary : Aih...jangan macam tu la...dont quit now...come tomorrow, and we will see how..ok ? I see u tomorrow ok ?
Me : (**buat muka sedih gilaa....**) Hurmm..ok la..see you tomorrow... :(

Walaupun sedih sedih, badan tak larat...bila fikir fikir balik...saya datang ni pun sebab saya nak ilmu...apa salah berkorban sikit untuk topup ilmu saya ni..boleh kongsi kat anak anak murid nanti..sekurang kurangnya...bila tengok si organizer pun bagi semangat...saya pun tak sampai hati nak drop off..


Nak dijadikan cerita, yang sepatutnya datang kursus 4 hari ni...ada 3 orang nama...tapi 2 orang dah drop awal awal. Sorang ada hal..sorang lagi tak sanggup nak tempuh kursus yang sangat mencabar ni...jadi tinggal lah saya sorang terkontang kanting...


Nak cerita sikit kisah seram dan menakutkan masa kursus ni...


**sebenarnya tak tahan dengan coach RICHARD bola sepak FAM yang garang sangat wohhhhh** hampir pengsan masa berdiri dalam padang !!

RULESSSS WHEN YOU AT THE FIELD WITH COACH RICHARD >>>
  1.  always use your brainsssssssssssssssssss !!!!!
  2. never ever ever late !!!!!!!!
  3. never wear cap !!! (ko jangan nak berlagak pakai topi ok..nanti ko kene tendang masuk longkang, instructor je boleh pakai)
  4.  never talk when the instructor is talking !!!!!!!!!!!!!! (gila ko nanti kene sebat di kalayak ramai!!!)
  5. never drink, sit or rest sepanjang kelas di padang !!! except kalau coah baik hati nak bagi !!! (berdiri sepanjang petang kol 2 - 4 petang) **itupun the gigirl semua curi curi rehat mencangkung kalau coach tak nampak sebab lutut dah menggigil skru dah tercabot cabot)
  6. always always answer when the coach is asking !!!! (***kalau ko senyap seribu bahasa....ko akan dipotong lidah***) (bagi scary sikit)

Oklah, cukuplah sekadar 6 peringatand an undang undang masa kursus bersama coach richard ni...sebenarnya jantung boleh sakit wooo....nasib baik saya masih hidup lagi ni...dah lepas dah 4 hari ... tinggal nak tunggu dapat sijil je !!


Bila tengok kawan kawan yang datang kursus ni, i rasa sangat lemah dan takberdaya...
saya juga kagum dengan semangat kawan kawan yang lain sebab...
even dorang lagi kakak kakak dari saya, dorang lagi bersemangat waja dari saya...
even yang dah ada family..boleh komited dalam kursus...kenapa tak saya ?
mungkin sebab utama...saya memang tak minat BOLA SEPAK DAN SAYA MEMANG KAKI BANGKU...

oh meng...



Dan..berkenaan dengan Coach Richard..(yeee saya mula mula sangat tak suka dan benci beliau pada hari pertama...tapi........................semuanya berubah....)
Bila masuk hari ketiga dan keempat...baru saya sedar semua yang diajar oleh coach Richard semuanya sangat berharga !!! Yang susah nak dapat...(dah la pergi kursus pun freee...) bukan calang calang orang ajar ni...dari FAM kot... so...Alhamdulillah !!!! syukur !


kawan kawan cikgu yang baru kenal...
sekurang kurangnya boleh kenal kenal cikgu dari sekolah lain..boleh build network kan ? :)

ohh itu sayalah tu 
saya tu !!

ohya, masa kursus ni..saya pakai selendang...saya memang takde dan tak biasa pakai tudung awning yang instant tu... so nampak cam saya nak pergi shopping...pakai tudung www.hairahijab.blogspot.com....kikii...padahal tu laa..tudung hari hari pakai...
 

cak cak bom cak sikit

peace sikit..walaupun still takut dengan coach richard sampai sekarang termimpi mimpi..
hahaha..

btw TQ COACHHHHHHHH
TQ BUDDY CLUBBBB !!

dan, samapi sini dulu ya...
(magrib dah masuk..baru je azan)

i heart youu semua yang sudi baca kisah i ni :)
 
pls give me support and doa tQ !
Assalamualaikum :)

Comments