Merayakan Syawal, Setelah Sebulan Berpuasa =)

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh...

Eh eh takde entry langsung dari saya ye ? Huhuhu...takpe...relax...biar saya kejar balik semua entry tertangguh ye ? Kih kih kih masih ada lagi ke pengunjung di blog www.silampuneon.com ni ? Eh...ada kot...online usres tu cam still on jerk kan ? takde la mati kejung lagi blog ni...Alhamdulillah...InsyaAllahh akan dimuatkan dengan entry entry bermanfaat...ye...biar mati kita berbaloi nanti...

Tahun ni sambutan hari raya cukup sederhana...nak kata ada baju baru ? Takde pon...sebab bila cakap dengan mak jer...

Mak, jom beli baju raya ?

Tak payah laa pakai je baju yang ada tu tak payah membazir..

Ala... :(

Yela, bila fikirkan balik..memang banyak sangat baju yang selalu tempah katr tailor...nak baju raya lagi ? Hurmm...nasib jugak tak ikut nafsu beli baju raya kan...maklumlah tgk orang lain nak shopping...kita pun nak jugak..hehehe.,..padahal..apa yang ada dah lebih mencukupi..Alhamdulillah...

Tahun ni dapat lah raya dengan cukup sederhana...ALHAMDULILLAH...syukur sangat sangat sebab dapat menunaikan ibadah puasa sunat enam hari semasa di bulan syawal...pahalanya seperti berpuasa sepanjang tahun tau...InsyaAllah... :) 

Gembira dan sayu juga beraya di Melaka tahun ni, walaupun cukup sederhana...tapi cukup syahdu...entah kenapa..sukar nak terangkan dengan kata-kata...Rindu sangat dengan arwah atuk dan nenek...ah...dapat ziarah kubur pun jadi...macam semalam baru atuk dan nenek pergi... :(

 kami di pagi raya :)















Alhamdulillah, 2 minggu sebelum berakhirnya syawal...sempat juga meraikan syawal dengan jiran jiran, kawan kawan dan juga some of the parents dan my students...Walaupun saya tak dapat dan tak mampu jemput satu dunia...tapi rumah saya sentiasa terbuka kalau kawan kawan nak datang :) Call  dan datang je,saya mesti layan punyaaaa...

Alhamdulillah...some of pictures taken of my raya celebration at my house...Cheras...

















Kelakar pun ada...rasa happy sangat .. dan rasa teruja pun ada sebab tahun ni pertama kali saya ajak parents dan students kelas saya mengajar...(saya guru kelas K2)...jadi saya ajak budak budak kelas saya je..kalau nak ajak semua tak mampu pulak huhu...tunggu saya kahwin nanti baru boleh ajak semua datang hehehe...sekarang ni saya tengok students saya yang mana datang raya hari tu manja terlebih pulak kat sekolah..mungkin sebab dah bonding dengan cikgu nurul di rumah masa beraya haritu :) keh keh keh keh

Ok lah...terima kasih semua yang datang memeriahkan suasana hari raya kami di cheras...nextime kita berhari raya lagi ok...sorry kalau ada salah silap...maafkan saya dan seluruh ahli keluarga saya ya...:)

Assalamualaikum


(mata dah ngantuk.....) zzz
 jam baru pukul 8.20 pm...


Comments