Tuesday, September 10, 2013

Cara Main Kompang =)

Assalamualaikum warahmatullah...

Erkkk korang pandai ke main kompang? Saya ???? Saya memang tak reti....Ini kes haritu...saya terpanggil untuk melepak melihat budak budak sekolah SK Jalan Batu main kompang...saya teruja gila kot !


Eh budak kecik hingusan boleh main kompang...takkan aku takleh main kot ? Pigiiidaahhh...

Bila tengok dan meneliti cara pukulan kompang dan kiraan paluan kompang tu...alahai senang je rupanya...kalau camni saya pun nak mengajar budak budak main kompang la! Tetiba bersemnagat la pulak kan...

Mana aku nak cari kompang lepas ni...huhhh...

Masa main kompang tu syok tengok sorang budak ni....budak ni pun perasan saya dok asyik tengok tengok dia...senyum senyum simpol...

"ni cikgu ke kakak ni ?"

"cikgu laa...panggil cikgu"

"kalau panggil kakak ?"

"takleh takleh jangan mengada ngada.." "siapa nama awak ?"

"fazril"

"Eeee...comelnya !!" (sambil sempat saya cuit hidung fazril)

"pehhh awek aku doooohhh!!" (jerit si fazril sambil berlagak kat kawan kawan...ceh kena cuit hidung pun leh perasan cikgu jadi awek dia...cehhh)



gambar budak budak kompang yang cool dan stylistaaa :) comel kan ! paling comel fazril tu...

 itulah dia fazril budak yang kat tengah sekali tu :) comel dan inesen je muka dia...seposen kan kan ! :) kena cubit hidung daaaa



Cara memukul kompang :)


kiraan bermain kompang....kusyuk budak budak kira sambil memalu kompang...cayalah



 

Designed by Alieff Artwork