Pages

Monday, June 03, 2013

Pilihan Terakhir Sekali Dalam Senarai ?

Assalamualaikum.

Ni kes teringat satu ketika dulu masa tu saya tengah lepak lepak kat Surau The Mines, Sri Kembangan. Masa tu tengah tunggu turn nak ambil wuduk. Tercurik curik dengar perbualan gadis gadis surau ni...

"aku kalau diberi pilihan laaa aku taknak jadi cikgu. dalam famili aku pun pekerjaan cikgu tu kalau macam dah takde pilihan sangat baru laaa jadi cikgu. Kalau tak pilih laa benda lain nak jadi" kata si gadis tu kepada kawannya dengan bersungguh sungguh..

Terkesima saya dengar.
Berdesing telinga.
Rasa macam kena tampar laju laju lepas tu kena ludah.
Rasa nak lempang je budak ni.

Pastu saya blah ambil wuduk dan solat. Tu je nak cite...babai !







 

Designed by Alieff Artwork