Pages

Tuesday, May 07, 2013

Lagu Warisan (Anak Kecil Main Api...)

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh..


Aku rasa kalau kita dapat berada kat suasana real masa perkara ni berlaku...aku bersumpah akan lebih bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang...huh..


Terpanggil untuk berkongsi rasa disni...ingat lagi tak lagu ni ? Anak Warisan... dulu dulu kita pernah nyanyikan bersama ? Dalam barisan, kita berdiri tegak..tersedu sedu sambil nyanyi lagu ni...Huaaa !!!! Sedih gila kot !!!! ~ tak tahulah kalau ada yang takde perasaan bila dengar lagu ni kan ~ 


Jangan sebab ikut perasaan, kita benci siapa yang memerintah kita, jangan sebab kita tak dapat apa yang kita inginkan kita nak bubar semua benda...Bawak bertenang, semua benda boleh bincang beb ! Jangan sebab manusia dalam kerajaan tu buat hal buat taik, kita nak gadaikan semua..bawak bersabar...bawak istigfar..doakan mereka dapat hidayah..ok...kalau nak cakap sal hak..memang semua orang ada hak..ini bumi Allah.. kita kena sama sama berkongsi..tapi ingat , ingat, ingat tolong ingat di mana asal usul kita...jangan maruah dan negara tergadai :,(


Dalami lirik ni.. Anak kecil main api...

entah sapa punya gambar pahlawan ni aku amik...kalau diorang tahu la tanah melayu ni jadi lagu ni sekarang..berpecah belah...mesti dorang nangis air mata darah...nyesal dan sia sia usaha dorang ..mati sana sini demi mempertahankan tanah air dari dijajah orang inggeris..huaaaaa sorry laa beb...




Lirik Warisan (Anak Kecil Main Api)


Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang
Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman
Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita kan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih sebuah mimpi
Hapuskan sengketa
Teruskan usaha
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di nusantara
Kita kan gagah di pentas dunia



Bila saya bukak facebook, waah ramai yang tukar profile picture jadi warna hitam laa...biru la...watever..sebab saya tak taksub sangat politik ni..sukati korangla...sekarang ni baru saya sedar...dimana bumi saya berpijak..walau apa yang terjadi pun..saya tetap akan berpegang pada bangsa dan agama...saya tetap akan sanjung tinggi terhadap tokoh tokoh negara yang telah memerdekakan tanah air saya yang saya cintai...siapa kata manusia tak buat silap? Dunia makin mencabar kan...kita harap dan kita doakan supaya pemerintah..orang atasan semua dapat hidayah...dan moga pemerintahan lebih adil dan saksama, juga tenteram...itu sudah mencukupi amin !


Setuju juga dengan pendapat seorang manusia yang menetap di Singapura, Nur Faizah Ibtahim


Setuju dengan kawan saya kat facebook ni, dari Faizal Rais.


Semoga terbukak pintu hati UMNO dan PAS bergabung mjadi satu secepat mungkin pertahankan kedaulatan raja berpelembagaan,agama ISLAM diutamakan segala wajib,hak bangsa melayu trus dipertahankan,amin ya robbal alamin!
Lihat lah PAS gabung ngan DAP ape jadi?DAP lg menang banyak kerusi dlm pakatan,ini nyata revolusi org kafir ingin mhancurkan org Islam,memecah belahkan sesama Islam,bangun lah agamaku buka mata berfikir dgn akal,hadith rasul allah tu benar,,bersatu lah kite seagama,pertahankan agama,bangsa dan tanah air kita,tempat tumpah darahnye kita,kembali kpd al quran dan hadith berpegang teguh dgn ini insyaallah kita dijanjikan kekuatan,dan kemenangan dr allah swt...ayuh jgn bazirkan masa dengan 5 tahun yg baru ini,bayangkan pakatan yg menang semalam memerintah pula,carta yg tertingi dalam pakatan adalah DAP adakah sistem perlembagaan yg dipertuan agong,agama islam dan hak melayu dipertahakan tidak mungkin sekali,buka mata,lembutkan hati tanya iman!!! berjuang dijalan Allah SWT

Thank you Allah beri peluang!
#pejuang islam angkatan tentera#


kongsi bagi besar sikit !...anyway..tahniah yang dapat kerusi tu...sila buat kerja baik baik ya !!!




So are we grateful enough ? Huhu tanya iman....
Toksah duk perang yaaaa...sayang menyayang..cinta dikenang..perasaan menjadi rinduuuuu woooaa woaa..


 

Designed by Alieff Artwork