Jadi Emcee Pun Ketaq ?

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh..

Pukul 2.20 pagi. Tetiba terbangun dan segar bugar pulak...jom bantai blogging sat ! Rindu siot nak bercerita kat sini, hurm sorry cam tak sempat je nak komen kat blog korang :( 

Pssstt nak cerita sikit ni, walaupun saya ni dah tiga tahun jadi cikgu, saya masih lagi takde confidence dalam public speaking ni. Haha..adake orang cam saya ni disuruh jadi emcee @ juruacara, lainkali bagila kerja lain macam keceriaan ke, buku program ke, ajk makanan ker hehe...benda benda yang belakang tabir lahhh ~

Kalau diberi kertas nak cakap kat public or students, memang akan nampak gigil gigil laaa..buat malu jer. Selalunya mesti saya try cover dengan pengang pen, sorok kertas belakang badan, supaya takdelah nampak shaking sangat kan..degupan jantung pulak toksah nak cerita la..memang berdebar debar..tu belum cerita pasal rasa sakit perut lagi...time time nak mula event mesti nak pergi toilet, memulas je rasa ! (@..@)

Tapi yang peliknya kan, walaupun saya ni jenis terketaq ketaq jadi juruacara, audience yang dengar tak nampak pulak saya ketaq ! Feedback yang saya dapat mesti ok je...diorang tak tahu aku dah nak mati tergolek da bila bercakap kat depan...aayaya !

Huhu..kelakar kan ? Ish ish...nasib baik lah harini jadi emcee berdua dengan si Qilah...dia sempoi je..saya je yang takut gilaa haha.. T_T 

Pertandingan Syarahan dan Ujian Bertulis Piala Perdana Menteri Wilayah Persekutuan KL tahun 2013, Sabtu 11/5/2013
yang bestnye jadi emcee bila teks ucapan disediakan untuk saya...hehehe..

 yeyeh ! sempoi sioot...ni yang paling best kat sekolah cina, bila tang benda emcee ni, sempi je..takyah meriah sangat...duduk je kat meja depan, dan cakap hahaha...kalau kat sekolah sk, gila ko...kena pakai lawa lawa pastu berdiri membebel kat kotak ucapan tu...haha..



ni contoh syarahan budak yang best harini .. heheh..
 

yang ni pun best jugak ! huhuhu budak budak yang hebat syarahan !





Comments

  1. hahahaaha, ingat tyme perhimpunan dgn nk umum semua game je kene berucap dkat kotak ucapan 2...
    or mmg pertandingan syarahan nie je yg bertanding dkat skola kak neon?
    law ye, mmg gempak r kak neon....
    hahahaaahah

    ReplyDelete
  2. biasa la. aku pun jenis ketaq bila jd emcee nih. mau je MC masa hari kejadian.

    ReplyDelete
  3. Hehe..tang sejuk kaki tangan cuping telinga semua..oh sungguh arif perasaannya. Hari tu kena perform kat Majlis Maulidurrasul..oh alangkah dasat perasaan seram sejuk ni. Belum bukak mulut, gigi dah berlaga2..apakes!! Tiba2 ada orang kat belakang kata, niat, lillahi ta'ala..insya' Allah baik2 saja. Fuh..betul laaa..terus ok.

    ReplyDelete

Post a Comment