Carta BMI : Berapa Berat Ideal Anda ?

Assalamualaikum warahmatullah !

Hoorey ! Now saya semangat balik nak blogging maraton macam dulu dulu. Sebab bila pakai netbook ni senang sikit nak bergonjeng sana kemari. Takpe, as long kita share benda benda yang bermanfaat dan tidak melanggar syariat Islam di sini, insyaAllah...Allah will grant you pahala betul tak ? Jadi tak salah kalau kamu jadi blogger tegar sekalipun ;p

Ohya ! Adakah saya obses untuk menjadi kurus ? Yela mana tak nya, kawan kawan kata, "woii neo, cukuplaa ko da kurus watpe nak diet diet lagi !!!" "woi neo tak elok kurus kurus ni" Haaaaaha ! Yeah, sungguh prihatin kawan kawan ku ni...

Cettt...ya saya taknak gemuk ! Takmau sumpah takmau ! Sebab saya pernah gemuklah saya taknak gemuk lagi ! Dulu berat badan saya mencecah 62 kilo waktu zaman muda dulu...now 47 kilo im not gonna be fat again Seriau !

kalau tak caya tengok entry ni : i pernah overweight you allz..

psss...Kalau muka saya cantik macam rita rudaini, saya gemok pun takpe...tapi masalah nya saya tak lawa cam diorang...bila muka tak berapa nak lawa, so kena jaga badan...cerrr korang bayangkan..muke dah la tak cun, badan pun tak cun ! Ayooo...saya nak jaga badan saya wooo...tapi nak keep fit and healthy. 

Ok kawan kawan, mengikut BODY MASS INDEX dibawah, saya tergolong dalam group HEALTHY yeahhhhh...ok terima kasih bagi tepukan gemuruh untuk nurul aina zakaria !! (sambil tunduk menari ballet~)

status : 
berat : 48kilo (dah naik sekilo setiap kali makan! ciss)
tinggi : 154 (pendek dan renek jerrr)
IM helathy !!!  (warna HIJAU)



Comments

  1. yeay!! BMI dalam lingkungan yg normal...tp still cik siti nak turunkan berat badan....huhu...sbb naik mencanak sgt 3 bulan sudah...huhu

    ReplyDelete
  2. Ntahla..BMI aku pun tak tau...harap2x ok la kot..hahaha

    ReplyDelete
  3. bahrain, cuba la cek...tinggi dan berat u je kot..


    cik cinta, wowww rendah nye ! comel :)


    cik siti, jom sama sama menten badan ! heheheheeh

    ReplyDelete

Post a Comment