Tuesday, April 30, 2013

Dunia Hanya Pinjaman, Akhirat Kekal Abadi.

Assalamualaikum semua :)



Hua...makin lama makin malas dan takde masa nak blogging...what is happening ? Huaaa...rindu nak blog laju laju ! Sedar tak sedar, kita dah nak masuk bulan Mei ! Sungguh pantas masa berlalu kan ? Huhuhu...sekejap je...rasa banyak lagi azam yang belum tercapai ":(






Masyarakat sekarang



Sekarang ni kat facebook macam-macam orang buat video untuk menarik perhatian orang ramai...dari Gangnam style, harlem shake, giyomi...apekejadah laa semua tu. Memalukan je saya tengok..tak kurang juga yang orang terpelajaran pun nak mengikut sama buat benda benda macam tu..toksah la ye..buang masa..takde faedah pun..kalau saya yang buat video camtu..mau kena baling batu dengan masyarakat hahaha ~ 

kalau kita mengaku muslim..jom jadi macam ni !



Musim PRU



Ha...lupa nak tanya korang undi mana ? Hahaha..saya pun runsing nak pilih mana..tengok tengok calon sorang pun takde yang beragama Islam...sorang pun calon yang saya tak kenal...hahaha..so camne nak pangkah ni ? Kalau taknak mengundi boleh tak ?? Kepada korang semua..selamat mengundi lah ye...tak kiralah kita ni parti kerajaan ke..parti pembangkang ke..jangan dilupa asal usul kita, kita masing di bumi Allah yang sama, saudara se-islam...jadi jangan kita berpecah belah..



Rohani resah

 
Lately rasa sunyi sepi sangat sangat...ecewahh...jujur ni ! Bila kita sengsorang, kadang kadang setan pun suka nak dekat tau...bila setan suka nak dekat, mula lah dia nak hasut kita supaya jauh dari Allah swt !...Rohani ni...makin resah..sebab tidak terisi dengan perkara perkara baik...Allah, kurniakanlah aku sahabat sahabat yang boleh menunjukkan aku jalan kebaikan...  


 Doa dan harapan.


Sesungguhnya aku tidak memerlukan kesenangan dunia ini melainkan dengan redha dan berkat dari Allah swt...sesungguhnya rela aku sendiri jika dengan manusia buat aku lupa dan hanyut dari Allah swt...Sesungguhnya ya Allah...hanya engkau maha pelindungku, pemeliharaku, hanya engkau maha penyayang lagi pengasih...takkan kuat aku berdiri di muka bumi ini kalau tidak kerana Kasih Sayang MU...kurnikanlah hamba mu ini semangat dan kekuatan agar aku sentiasa berusaha untuk MENCARI MU...sesungguhnya Dunia ini satu pinjaman..yang benar lagi kekal itu adalah AKHIRAT...moga aku tidak terleka ya Allah !!!


kalau tak berteman jadikan Iman itu sebagai teman !




Mood : Rindu...rindu siapa ?? Hehehe...rindu Allah swt...rindu Rasulullah...rindu my parents sangat sangat ! :)



 

Designed by Alieff Artwork