Sugar Glider Joeys : Kejora & Arjuna =)

Alhamdulillah !


2-3 Bulan menunggu dengan penuh sabar. Sebelum ni saya ada bgtau kan Ninja dengan Mumu dua dua pregnant...Macam biasa, NINJA dah makan 2 ekor anak dia lagi. So tak survive ok. Mumu pulak sempoi..anak membesar sihat walafiat...dua ekor, sepasang jantan betina :)

Namanya...saya bagi... Kejora (female) dan Arjuna (male) !!


Sedap tak nama tu ehehe...jom kita recall balik semua sugar glider yang saya cintai...kenangan pahit manis bersama sugar glider ku..sampai ada yang membenci diri saya pasal cara saya jaga sugar glider saya ni hehe...so dont dengki dengki with me ok :) saya tak kacau orang tau =P


1.shemie *
2.ninja *
3.killer
4.mumu *
5.kontot
6.baby
7.zig
8.zag
9.boboi *
10.magic *
11.pesona
12.maya
13.bima
14.sakti
15.dirham
16.kejora *
17.arjuna *

**belum tambah lagi 4 ekor anak ninja yang dia makan.. huhu **


Wow, sedar tak sedar dah 17 ekor sugar glider saya pernah ada !!!! So now mana yang ada tanda star tu * je yang saya bela...yang lain ada yang dah jual :)

Ada yang call dan sms...tanya sal sugar glider for sale... awwch buat masa ni saya boleh handle lagi..so takde yang available for adoption ya...:)


kejora dan arjuna !! anak shemie dan mumu :)






 Cerita menarik tentang kejoran dan arjuna ni kan.. pada suatu hari tu, saya tengok mumu tak bersama anak anak dia.. ahh sudah, saya ingat kejora dengan arjuna dah kena makan dengan sugar glider lain sebab saya campur sugar glider saya semua dalam satu sangkar. So cari cari anak mumu takde !! sedih sangat.. then cari kat tempat shemie, ninja, boboi dan magic...rupa rupanya anak anak mumu si kejora dan arjuna tu di belai dengan penuh kasih sayang oleh sugar glider yang lain ! Wooowww saya tengok pun terharuuu.. bila saya nak ambil kejora dan arjuna, sugar glider lain protect diorang.. wowwww !!! Alhamdulillah, diorang hidup dengan berkasih sayang walaupun tu bukan anak diorang hehehe.... Tahniah !!



 ini mak kejora dan arjuna, si mumu ! tangkap diaaaa !!!!


 









 ok kita tengok si magic pulak !


Ini magic. sugar glider paling jinak yang pernah saya ada. pantang letak tangan, dia akan naik kat tangan saya :) saya suka main dengan magic sebab dia tak suka lari hehehe...











ok semuaaa jumpa lagi... :)assalamualaikum !



Comments

  1. As'salam, wahh banyak nye sugar glider yang kamu bela...

    nak tanya, kalau beli sugar glider ni, kena ada lesen ke ek?

    ReplyDelete
  2. wah..comel je tengok sugar glider tu..

    ReplyDelete

Post a Comment