Plan Mengejut Pergi Penang =) !

Assalamualaikum !


Saja nak share cerita dengan korang sat.. minggu lepas kot...masa tu saya melepak kat rumah si Aqilah dengan Norika...cam biasalah saya kan suka menyemak kat rumah orang..haha rumah sendiri ada takmau duduk pulak...sekali sekali kena hilangkan boring dari duduk rumah jer...


Malam tu saya tak pat tidur...ahh sudah ! Tengoklah apa yang menyerang saya malam tu kat rumah si qilah ni...maklumlah darah manis perisa stoberi, jadi saya kena jadi target utama.. orang lain tak pulak kena geget nyamuk..saya sorang je kene belasah teruk...malam tu tak boleh tidur. pukul 3 pagi saya berjaga dan berperang dengan nyamuk sampi pukul 5 pagi...dan angka nyamuk yang terkorban cuma 9 ekor ! T_T





Dah selesai solat subuh semua...ingatkan nak chow balik rumah sendiri...kui kui kui..lepas tu si Qilah tetiba...



Weh, nurul teman aku pergi Penang kejap, bestfriend aku kahwin arini !...

Woi, ko ingat Penang tu kajang ke ??? 

Alaa, sempadan penang er wehh bukan jauh pun.. dalam 3-4 jam sampai laa

Hek mu, tamau tamau aku nak balik rumah nak tidoq..



Lepas dia pujuk saya, saya reject. Dia call adik dia sorang kat maktab perguruan bahasa, adik dia ada sukan pulak. Call lagi sorang adik kat UKM, adik dia lak ada dating. Semua kene reject...mana tak nya tetiba awal pagi tak plan apa ajak orang pergi penang ! minah ni memang sengal...



Melihatkan kesengalan minah ni, saya pun pikir balik..kalau balik rumah saya tido jer...so saya offer laa temankan di g penang (ko ingat pegi kajang ke ?? bukan kajang tauu pulau pinang !)


k la k la, aku temankan ko g penang !!

what ??? betul ke ni ??? takpelah aku g sorang laaa..

hek mu, gila ke apa nak g penang sorang sorang...dah dah jom siap aku temankan ko...


Melompat qilah dengan saya mandi siap semua g penang. hahaha..gile lahhh ...nasib baik penang sempadan je ok ! dekat dengan tol JAWI..saya yang drive huhu naik vios si qilah ! Dah la tak bawak baju kurung lawa lawa.. ade jubah jer...so terus sarung...

Bertolak pukul 10.30 pagi..then sampai pukul 1.30 petang. sampai sampai je terus kena duduk makan dengan pengantin...lauk sedap sedap tuu hahahah :) Alhamdulillah selamat sampai :)

Lepas makan, terus nak gerak balik Kuala Lumpur bali. hahaha memang pantas sungguh...so sampai Kuala Lumpur around 7.30 PM...alhamdulillah ! 


 saya suka gambar gambar ni ! hoyeh..
from left, aqilah, pak ucu dia, atiqah, and me nurul



 sumpah lawa serba serbi.. dari masuk rumah..khemah, hiasan makan pengantin, bilik tidur, pelamin..overall sangat mewah dan lawa ! :) heart melt...

english style...lalaa



 lepas tu masa nak balik KL tu jumpa kawan si qilah.. masya Allah...suci murni muka dia n.. inilah wanita muslimah yang boleh dijadikan contoh oleh masyarakat :) 



ok bai assalamualaikum 


Comments

  1. pegi kenduri jauh2...
    tetibe dpt makan kat meja pengantin...
    memang rezeki besar di situ, x rugi p sane...
    hihihihihih

    ReplyDelete

Post a Comment