Teluk Kemang, Port Dickson - Part 3 (Solat Tepi Pantai)

Assalamualaikum warahmatullah...



Dah sampai kita kat entri ketiga part 3 teluk kemang, port dickson !~ Suka nyaa...happy sangat time ni...



Masa ni, saya terfikir hal hal kenangan lalu...kenangan yang saya tak nak lagi ingat...hapuskan kenangan silam yang tak membawa faedah langsung buat diri saya...(yes i mean it ! i mean it ) baru tersedar selepas terhantuk beribu kali...silly me !



But lucky me, sebab ada sahabat sahabat yang baik.. yang selalu ingatkan saya bila saya jauh dan mudah lupa...alhamdulillah !~ I love my friendss... tq you alll .. lebiu...



Prinsip saya : saya mencintai kamu apabila kamu mengingatkan aku tentang Allah swt.. apabila kamu mencintai Allah swt lebih dari kamu mencintai manusia dan harta dunia...bawalah aku ke jalan Allah swt...bimbinglah aku ke jalan Allah swt...



Yes, i love you alls sebab you alls laa i selalu ingat ! See...itu namanya cinta pada tempatnya dan pada orang yang betul ! zassssssssss ! 


Mari kembali di dunia yang nyata !!!



 Masa ni kami baru lepas mandi... dan nak solat zohor...jamak dengan asar...
si Auni si kecil tu dah terbaring tidur..dalam keadaan panas pun boleh tidur lagi..
yang ada cuma payung untuk cover panas..


Masa nak solat tu..tak tahu nak solat arah mana..
so saya tanyalah makcik kedai burger tu...

Makcik, mana arah kiblat kat sini ?

Ehh senang je dik, ikut arah matahari tu.. tegak dan lurus arah pantai...

Oohh terimakasih makcik !!!




Maka solatlah kami dalam keadaan yang penuh tenang.. di tepi pantai itu.. dengan angin bertiup...denagn bunyi laut...ahhh tenang dan seronoknya berada di bumi Allah ni...Alhamdulillah...


jadi apakah lagi alasan mu untuk tidak SOLAT ??? sedangkan dimana sahaja kamu boleh solat ! :) Allah itu pencipta kamu, kanapa masih merasa berat untuk solat?







time ni dah takleh nak cover sebab saya nak tergelak dengan perangai si aqilah norizan...humrrpppp...


saya yang suruh dia amik gambar..saya pulak yang nak tergelak.. hahaha..



Ok anyway... benda yang paling penting bila kit apergi pantai ialah.. MAKAN BURGER AYAM SPECIALLLL!!!!
 benda ni la yang saya akan cari kalau saya pergi pantai ! hahaha....memang terbayekk walaupun burger tu tak berapa nak sedap..hilang kempunan aku ~!




 makan burger ~~~




Auni siap dapat pelampung tuuu makcik Qilah belanjaaa....perghhh ~~~


 yabedaaa beduuuuuuuuuuuuuu ~

eh eh eh ada lagi laa pert 4 pulak ! ohyeah ! Holaiiauuu !!

babai assalamualaikum semua..sayang kamu !

Comments