Sambutan Tahun Baru Cina 2013 : Part 1.

Assalamualaikum warahmatullah...


Sebagai seorang islam, sebenarnya kita tak boleh nak menyambut atau meraikan hari perayaan kaum lain. Berdosa. Itu yang saya tahu. Tapi di tempat saya ni lain pula caranya...sebab saya ni mengajar di sekolah cina... entah apa lah hukumnya pulak..



Serious. 



Saya rindu nak rasa suasana sambutan Maulidur Rasul...saya rindukan sekolah kebangsaan...saya rindukan bacaan as maul husna..saya rindu nak dengar murid murid ucap salam pada saya...saya rindu kat sekolah kebangsaan ! 



Wuaaa...namun takdir saya mengajar disni. Jadi saya terima dengan redha. mungkina da hikmahnya saya disni. Allah maha tahu :)



Alhamdulillah, semua kawan kawan yang bekerja disini semuanya redha menggalas tugas yang dipertanggungjawabkan disini...insyaAllah...selagi bersatu kita teguh..bercerai kita roboh...


 a day with jubah !!!

 scha, norika, neo, ecah

 qilah , neo

ecah, qilah, neo



 Dua minggu sebelum sekolah cuti raya cina, saya dan kawan kawan kena latih anak murid buat persembahan tanglung...




letih tak terkira...

maklumlah budak budak khas kan...lain kita suruh lain yang dia buat...

 
 



ada lagi gambar gambar kenangan random pick
yang lupa nak kongsi di blog huhu...
yang ni masa cik siti norika dapat gaji pertama belanja kitorang KFC.. alhamdulillah...







yang ni pulak gambar zoidberg yang anak murid saya lukis.. di sebelahnya gambar pingu :) comel kan  !



yang ni pula kami makan sama sama di D'saji dekat depan sekolah...dekat SOUTHGATE MALL..hehe..








Alhamdulillah :)
Jumpa kat entri berikutnya ya..sayang semua !!


Comments

  1. Akak perayaan agama yg tak leh raya. Ni perayaan budaya, bangsa. Berbeza tu. Napa buat mcm Islam ni susah n hnya boleh hidup dlm suasana kampong melayu? Org Islam d UK, America tu ok je bahkan lebih kurang Islamic tempat diorg. Takdelak diorg rasa nk hidup dlm suasana arab saudi. Perspective kna ubah. Islam itu versatile.

    ReplyDelete

Post a Comment