Friday, February 15, 2013

Cara Buat Ayam Panggang ! (Mudah!!)

Assalamualaikum warahmatullah..


Ayam panggang resepi Cik Neo =)

ada yang melelh air liur tak !!?? :)






Comel tak ayam panggang saya ni!


ohya..



Pasal ayam panggang kan..dah lama teringin nak buat ayam panggang..semalam baru buat hahahaha..nak tau camne saya buat?






selepas semua bahan digaulkan...balut dengan aluminium foil



balut !


masukkan dalam oven ! 
 

yang ni lah aluminium foil ya..

dah siap untuk dimakan !




meh sini saya suapkan sikit....NGAAAAAAAAAAAAAAAPPP!
:)


Cara buat ayam panggang (mudah)

 Bahan bahan yang diperlukan.

1. ayam yang dibasuh bersih
2. masukkan dalam pinggan
3. campurkan ayam dengan bahan bahan rempah seperti SERBUK LADA HITAM,SERBUK JINTAN MANIS, SERBUK JINTAN PUTIH.
4. campurkan sedikit sos cili , SOS LADA HITAM dan juga kicap.
5. gaulkan dengan  garam SECUKUPNYA
6. balut ayam dengan aluminium foil dan masukkan dalam loyang



Sediakan oven 200degree

Lepas tu biarkan ayam dipanggang selama 25 minit.

Check samaada ayam dah cukup masak atau tak..lepas tu...boleh makan!

Taraaaa....nyumm nyummmm! Ratah pun sodapppp...cicah dengan sos thai pun sodappp!!!


**komen : sedap.. rasa macam blackpepper chicken...hehe..siap berkuah kuah lagi haha makan dengan nasi pon sedap gak.. atau ratah camtu jer....nanti nak buat improvise sikit 


ok bai assalamualaikum !







 

Designed by Alieff Artwork