Susah Ke Nak Cakap "Tumpang Lalu Makcik??"

Assalamualaikum warahmatullah...

Saya tengah geram giler ni..tadi saya jalan jalan kat Jaya Jusco tau..benda yang menyakitkan hati ni berlaku masa saya dan mak nak turun escalator..

Ada 3 orang lelaki badan besar dan tinggi mcm BON nak turun kat escalator dan tolak tepi bahu mak saya nak lalu..

Orang tu : "Tepi tepi sikit nak lalu ni"

Sambil nak lalu tu dia tolak tepi mak saya..Boleh ko tolak tepi mak aku sesuke hati kau...berasssaaaapp nye akuuuuu waaaa....!!!!!Kalau jatuh mak aku tadiiii???? Waaaa geramnye!

"Eh mak, takde adab nye orang ni..mak bapak dia tak ajar adab kot??" kata cik neo kepadanya maknye.

"Hurm..takpelah biar lah dia..mak pun takut. Nasib baek dia tak TUING-NYE mak tadi.. " balas mak.

Orang orang takde adab tadi lajuuu jer turun bawah der. Pandang belakang pun tak.

WAAAAAAAAAAAAA MACAM NI PUNYA MANUSIA PON ADE KE....BERANI KO TOLAK MAK AKUUUUU WAAAAA....

Ya Allah Ya tuhan ku...Maha Lembutnya Engkau..sesungguhnya engkau tidak suka orang yang zalim dan orang yang berkasar dengan orang lain..berilah balasan setimpal kat manusia tu..supaya dia sedar diri sikit...amin..


Comments

  1. orang-orang sekarang..
    hurmmm ~

    ReplyDelete
  2. Apa la yg dia nk cpt sgt tu sgknye kan sampai lupa adab!

    ReplyDelete
  3. kong hajo tu..ishh..klu akk la sis..huhu

    ReplyDelete
  4. Haaaaaaaaihhh kalau lah saya ni badan besar sikit dan muka cam lanun..mampu laa saya nak SOUND orang camni...tapi disebabkan saya ni mcm semut je tadi tak berani la plak kannn huuuuuuuu sadis tol !!!!!

    ReplyDelete
  5. aku rasa kalo bdn ko lg bsr dr dia, mesti tiba2 BON td jd beradab masa nak lalu.

    ReplyDelete

Post a Comment