Friday, December 21, 2012

Jangan Menzalimi Orang.

Assalamualaikum warahmatullah..

Saya bukannya jenis lupa daratan okay. Saya bukannya jenis senang LUPA. Kadang kadang apa yang saya buat pun semuanya sekadar nak ringankan rasa sakit, rasa runsing dan bimbang di hati. Siapa tahu kan ? Diri sendiri dan Allah je yang Maha Memahami ! Naseb bek Allah ada =)

Saya ni bukan jenis suka mengungkit-ungkit...Saya maafkan semua yang pernah buat dosa dengan saya...tapi MEMAAFKAN ITU MUDAH, MELUPAKAN TU NEVER...so tolonglah jangan menzalimi diri saya ni...saya tak buat camtu pon kat sape sape, saya tak ganggu orang pun. Saya duduk diam diam je kot =(

Muhasabah la diri okay. Astaghfirullahalazim...

Adakah saya manusia yang teruk?
Adakah saya mementingkan diri ?
Apa salah saya ? Apa dosa saya ?

Maafkan saya ye kalau saya tak dapat menjadi sahabat yang baik untuk kamu kamu...silap saya, perlu ambil masa untuk bertapa dan muhasabah diri..hurm ~ saya pon tak nak sakitkan hati orang nanti kelak orang pulak sakitkan hati saya. Hukum karma..Apa yang berlaku pada kita harini sebenarnye sebab kita juga pernah melakukannya pada orang lain...





Sesiapa sahaja yang menzalimi orang lain, maka akan ada pembalasan Allah ke atasnya. Sesungguhnya Maha Suci Allah dari sifat lupa atau terlepas pandang terhadap kezaliman yang dilakukan. Akan ada hari di mana si zalim akan tetap dibalas oleh Allah dengan cara yang dikehendakiNya. Percayalah hal ini. Jika tidak pun di dunia, pembalasan akhirat tetap menanti. Dosa itu akan tetap ditanggung oleh si zalim. Akan tetap tiba hari yang maha adil untuk semua. Sabda Nabi s.a.w:

“Segala hak akan dibayar kepada empunya pada Hari Kiamat, sehinggakan akan dibalas untuk biri-biri yang bertanduk atas perbuatannya ke atas biri-biri yang tidak bertanduk” (Riwayat Muslim).



 

Designed by Alieff Artwork