Pages

Wednesday, December 12, 2012

Disket : Kenangan Guna Disket !

Assalamulaikum warahmatullah..

Haritu saya minta satu document dekat mak saya...

mak :  document tu mana tah hilangnya..dulu dalam disket..mana tah disket tu sekarang  ni...semua ada dalam disket tu..

saya : mak ... zaman sekarang mana ada orang pakai disket lagi mak...:(




Tetiba saya teringat pasal disket ni...rindu woih nak pakai disket tetibe...kenapa saya rindu nak pakai disket ?

  • Boleh beli pelbagai warna macam rainbow.
  • Ringan giler
  • Selalu bawak ke sekolah sebab nak buat kerja atau projek multimedia
  • Hantar kerja sekolah pun pakai disket jugak...weee !
  • Boleh simpan banyak document dan gambar
  • Tapi tak boleh simpan lagu, video dan cerita kan kan !!! (kalau tak silap la)
  • Disket boleh simpan game ke ?? (i tak ingat pulak bab ni)
  • Senang rosak dan longgar bahagian besi kat atas kepala disket tu (sebab saya suka main buka tutup-buka tutup)
  • Disket boleh menyimpan pelbagai rahsia... hahah !
  • Teringat kotak disket yang besar gedabak dan banyak sangat disket dalam tu..
  • Boleh tulis nama atas disket hehehe..
  • Ada function lock dan unlock kat butang warna hitam kat bucu disket hehehe

Korang rasa apa kenangan korang paling best masa pakai disket ? 

Agak agak ada tak korang buat surat cinta dalam disket pastu main pas pas kat pakwe makwe korang dulu ? sweet kan berutusan dengan disket ni ! hahahaha


 

Designed by Alieff Artwork