6 Tahun Bergelar Blogger =)

Assalamualaikum warahmatullah...

Wow, tengok tajuk pun rasa cam kagum giler woi...(**tepuk tangan nyanyi rasa sayang) huhu...sebenarnya rasa macam tak sedar langsung lagi 13 hari menjelang 2013 ni...genap lah 6 tahun saya duduk menghadap komputer, dari komputer sendiri ke komputer library, dari komputer ke laptop..dari laptop lama ke laptop baru...dari laptop sendiri ke laptop kawan.. dari laptop ke handphone android pulak...mengejar gadget & teknologi semata-mata nak update blog punya pasal. memang blogger tegar !

Bermula blogging sejak zaman belajar di maktab perguruan (**hanya seorang budak hingusan) hinggalah sampai nak masuk tahun ketiga dah bekerja di sekolah cina (**bukan budak hingusan lagi..wah dah jadi cikgu dah). Huhuhu ! 

Mengenangkan isi kandungan blog stock lama lama adalah sangat menjengkelkan (**muntah hijau + jagung +cili flakes) jadi banyak entri entri yang telah saya buang dalam tong laptop. Feww tak sangka sangat tak bijak dulu saya rupanya..(**baek mengaku) kerana sekarang entri entri lebih kepada usaha memperbaiki diri dan hidup :) itulah dia pengalaman mematangkan seseorang tu kan...(**kesat peluh, lega)

Blogging bukan setakat create account, buat entry, dahagakan followers..dahagakan komentar...hurm. Blogging bukan begitu :) Blogging sebenarnya kena ada minat dan hala tuju ! Ada dua je kemungkinan yang korang akan dapat untuk blogging ni. Kemungkinan korang dapat dosa...dan kemungkinan korang dapat pahala.. Unsur unsur bahasa, penulisan, gambar, semua diambil kira...benda yang menyakitkan hati orang, mengaibkan orang, maruah orang...kita sebarkan dan canangkan..kompom kita dapat dosa free. Jika entri yang berunsur nasihat, peringatan, petua, lebih lagi entri kerohanian...pastinya dapat pahala free :) (**tekan butang dan pilih mana satu nak)

Kalau dulu suka buat entri merepek...sudah ku delete awal-awal. Sebab tu kat tepi blog ni pun dah mention..jika ada kesilapan dari segi penulisan, mohon tegur saya ni..biasalah manusia tak sempurna kan ? Kadang kadang terlanjurrrr juga !

Kesimpulannya, best ke blogging ni ? Best sebab dapat luah macam-macam kat sini.. rasa hati.. rasa manis masam, pahit , tengik dan hapak juga dilemparkan disini...Dimana selama 5 tahun tersimpan sejarah dan segala-galanya disini..mugnkin setengahnya sudah hilang kerana sudah delete dalam ingatan :) Yang keruh kita buang, ambil yang jernih. 

Oklah, taking care semua ! Salam sayang  dari saya, neo silampuneon (blip blip) :)



Pageviews : 3,626,408 muka surat yang telah diselak oleh rakyat jelata

Posts : 2396 muka surat telah ditaip

Followers : 3036 manusia blogger yang menjadi follower

Pembaca setia : Unknown or None at all.

Sahabat blogger setia : Takky, siap bagi kad hari raya tahun ni, siap duit raya lagi :)

Bukti dah 5 tahun blogging XD Hahah..





Kenangan paling manis bergelar blogger : Menang GRAND PRIZE Cash RM2,000.00 dalam Peraduan Blogger Pizza Hut.

Kenangan paling pahit bergelar blogger : Kena kutuk,caci maki dengan kawan kawan, dapat surat layang, surat ugutan.




till next time, assalamualaikum warahmatullah ! selamat tidur semua :) muahx laju laju!






Comments

  1. lama gler tak dtg sini..
    pergh 3juta pgview slama 6 tahun!
    terbaik!!!!! :)

    ReplyDelete
  2. huhu kamu pun apa kurangnye kan !:)

    ReplyDelete
  3. lor, ingatkan kad raya tak sampai...
    sebab saya tak tahu nama penuh kak neon...
    tak sangka rupa ye dah sampai...
    nak hantar lagi la nty law mcm nie...
    hihihihi

    pape pun congratz coz dah 6 tahun berada dalam dunia bloger...
    dunia nie mmg salah satu kaedah utk kita nilai balik fakta dan auta yg telah kita lakukan sebelum ini...
    utk kita ambik pengajaran dan juga iktibar...
    serta sikit2 gosip utk legakan hati...
    hiihihhiiihi c(;

    ReplyDelete

Post a Comment