Gigi Geraham Bongsu @ Wisdom Tooth : Menjelma Pula !

Salam...

Hampir seminggu saya menahan rasa sakit gigi ni.Nak kata gigi berlobang..takde...gigi saya sebenarnya takde masalah pun. Bila suruh mak and abang saya check..semua tak nampak pape problem kat gigi saya...huuu...

Masa kenduri kahwin kakak pun tak dapat saya nak melahap nasi minyak...aduhai..rugi rugi...saya telan bubur MCd je :( Nak pergi dentist tapi saya ni penakot...so telan je la painkiller banyak-banyak.

Hari tak boleh jadik. Saya kuatkan semangat saya pergi dentist...sebelum pergi dah telan ubat pain killer siap-siap sebab takot doctor inject gusi ke cabot gigi ke ape ke...huaaa...karang jadi hulk saya dalam bilik doctor tu kang hahaha

bayangkan.... gigi geraham yang ku sayang ni baru nak tumbuh doc nak cabot !!!
  

saya ingat saya tak perlu lalui saat ni..tapi saya kena gak ! adoyaiiii...cube la ko tak payah tumbuh wahai gigi geraham bongsu oi...aku tak perlukan dikau..kalau ko tumbuh semata-mata untuk dicabot oleh doc gigi watpe ?  ini gambarannya...ada atas dan bawah rupanya...



lokasi :  Klinik Pergigian Bandar Tun Razak.

Sambil buat muke kesian...merayu kat NURSE

nurse : sorry harini untuk patient yang ada appoiment je.
neo : erm pls kak, saya da tak tahan sakit ni
nurse : apesal xdtg pagi ??? petang baru nak dtg..
neo : alaaa kak saya tak tau jadual kat sini...sorry laa
nurse : yela ,sat no...i bgtau doc dulu..lainkali datang awa pagi !!!
neo : maseh kakkk muah lap u.. 

(cerita ditokok tambah oleh cik neon hahaha)

doc : sakit apa ?
neo : erm...gigi tak sakit doc...just gusi dan pipi belah kiri rasa sakit dan bengkak..bila nak makan sakit sangat-sangat...
doc : *checking...*
doc : pernah cabot gigi tak sebelum ni?
neo : errrr tak pernah.
doc : hurm...sebenarnya awak ada gigi geraham bongsu kecik nak keluar kat belakang gigi geraham tu..tapi dia tak tumbuh straight ke atas.. dia tumbuh senget ke pipi..sebab tu bila u nak makan u rasa sakit..dia berlaga dengan pipi u...
neo : *ohnoooo i hate this feeling* 
neo : err yeke doc..patut la susah nak makan..
doc : awak tak pernah cabot gigi sebab tu la gigi ni takde ruang nak tumbuh...
doc : fyi,awak ada 3 lagi gigi yang belum tumbuh !

well.. mungkin gambaran gigi geraham bongsu itu adalah seperti ini...gigi ku tumbuh dari dalam...now doc nak cabot pulak...adoyai !

neo : haaaa ? 3 lagi gigi lom tumbuh kejadahnye ni.. ni baru sakit gigi belah kiri...kalau kanan nak tumbuh pulak takkan kene cabot lagi wehhhhhhhh *scary*
doc : saya bagi awak antibiotik dengan pain killer wat masa sekarang. bila rasa sakit dah hilang, datang balik untuk cabot gigi geraham bongsu ni k...
neo : ok doc...

Maka berlalulah saya pergi dari klinik pergigian bandar tun razak dengan perasaan kagetnye...maklumlah 3 lagi gigi belum tumbuh ? apakahh la weyhh...maka haruslah saya bergantung hidup dan nasib pada ubat antibiotik dan ubat tahan sakit ni...bila rasa dah hebat dan kuat untuk bertentangan mata dengan doc tersebut barulah saya akan pegi menghadap beliau...(ps..doc hensem mesti cabot gigi saya baik serta lemah lemut gemalai kan, maseh ye- harapannnn !!)

Masa nak balik dari klinik saya pun pelik. Eh tak payah bayar ke ? Klinik Kerajaan memang free ke ? Errrrrr...masalah nya dia tak tanya pulak saya kerja apa ? Lain la dia tahu saya ni gomen servant memang la free...ni tetiba bagi saya selonggok ubat dan suruh saya balik hahaha...

ok ok free pon nak kecoh.


now untuk memanjakan diri sendiri...saya nak minum NUTRIGEN lagipun dapat kete mainan free !! babai ! Assalamualaikum ! :)


Comments

  1. aie tak seriau nak cabut gigi,tapi seriau tgk gigi dah dicabut...hehe

    ReplyDelete

Post a Comment