Sugar Glider : Sila Beratur & Jangan Berebut Makan !

Salam glider loversss !

Lately saya sangat busy dengan kerja kerji serba serbi. Kepala saya selalu rasa berat...serabut kelibut. Suggies saya terabai dan tak dapat nak sediakan glidershake untuk diorang. So depa makan ulat + buah + sayur jerk ! ok aaarr

Kalau nak kire ratio calcium,posporus, maktorus,hipopotomus, protien dan jadah laen tu saya mmg hampes. So watever lah ye...semua buah and sayur saya maen bantai kasi sama my sugar glider :P kecuali i elakkan buah anggur . lagipun mahal kan !

semua sayang !!

tengok buah buahan dan sayuran ni ;) potong siap tinggal nak bg kat sugar glider :P


Inipun sikit je i letak,,,ni makanan untuk 10 ekor sugar glider...adult dan babies saje je i letak sikit sebab nak pasti esok pagi mesti licin no leftovers . elakkan pembaziran.


mula nak membau bau makanan...so panggil kengkawan keluar dari sarang persembunyian :P




tengok kontot... hobi dia..amik makanan dan lari sampai atas...then makan senyap senyap kat atas. tak suke join secara berjemaah !


Comel kan..diorang semua ni...dulu tak sebulu...now dah duduk satu sangkar..jadi satu family :) Senang sikit nak pantau...pada mulanya mmg gaduh sikit...then lama lama diorang pun penat nak gaduh :P









Bima & Sakti ... dah besar dah .. ulat pun diorang suka makan...now dah pandai makan macam-macam dah putus susu lah katakan. Senang sikit !


Ini dia mumu saya kuarantin sebab anak belum Out Of Pouch OOP :) dia makan sengsorang je... haha



ok semuaaaa sedap korang cuci mata ye ! ;P babai take care love uuu !~



Comments

  1. salam..saya teringin and berminat sgt nk pelihara sugar glider nie..tapi kat mane yg saya bley dpt murah je ek? sebab sy student lg..:)

    ReplyDelete

Post a Comment