Semua Orang Perlu Diberi Peluang Untuk Berubah !


 cinta ku bukan palsu..tak seperti cintamu...


Tuhan tolong jauhkan diriku dari si dia..kerna ku tak mampu. Menahan dari mencintai dirinya..kerna cintamu tak mungkin ku miliki....Layan lagu Dejavu pulak...hayya...terbang sayu melayu :)

Manusia ni banyak melakukan kesilapan kan. Takde orang dalam dunia ni dilahirkan sempurna serba serbi. KITA SEMUA inginkan sedikit peluang untuk membuktikan yang kita mampu MENEBUS KESILAPAN kita...

Pernah tak dalam diri kita..
sekurang-kurangnya  bagi peluang pada manusia tu untuk kenal satu situasi baru dalam hidup kita..yang boleh kita kongsikan pada dia..untuk membawa diri dia ke arah sebuah kehidupan yang lebih baik...Sekurang kurangnya kita beri orang tu peluang...biler peluang dah diberi baru lah kita nilai balik..terkesan atau tak hati si dia tu...kan..daripada terus menjauhi dan tak berbuat apa-apa.

Saya gembira sangat tengok seseorang ni..banyak dah perubahan saya tengok dalam diri dia..berbanding dulu dengan sekarang. Totally a different person. KENAPA ? Kerana orang di sekeliling dia memberi PELUANG dan juga RUANG untuk dia melakukan PERUBAHAN. Apa yang penting...berikan sedikit kepercayaan pada diri si dia..untuk dia merealisasikan sesuatu matlamat :)





Comments

  1. yang penting, kamu sendiri beri peluang kepada diri sendiri Neon.

    beri peluang untuk kamu sendiri bahagia dengan cara yang lebih baih.

    bukankah memang tentu adanya jodoh untuk kamu, jadi menidakkan sekalian yang datang itu dengan tanpa dinilai dahulu harus saja menjadi zalim kan?

    cuma, bukan harusnya menjadi terlalu ringan dengan segala, tapi berwasatiah.

    menjadi pendidik, dengan mendidik diri dahulu.

    you are better equip than yourself last 48 months kan? thus, you can strive for excellent, in life!

    trust me that sis?

    *senyum*

    ReplyDelete

Post a Comment