Ramadan Kali Ini :)

Alhamdulillah...

Syukur sangat ... saya amat amat bersyukur dengan apa yang saya punyai sekarang ni...

Alhamdulillah..Allah bagi peluang kita semua merasai bulan ramadan tahun ni...dan sampai jua hari-hari terakhir ramadan yang amat berharga bagi semua...namun saya tak dapat dah nak pulun sebab Allah dah bagi cuti...adoyai target nak pulun sampai malam terakhir...tapi apakan daya..minggu terakhir ramadan ni fasa pengampunan..banyak banyakkan berdoa dan beribadat..insyaAllah..allah tu kan maha penyayang dan maha pengasih..lagi maha adil...dia akan sentiasa memberi pada sesiapa yang meminta =)

*Saat paling seronok bila ramadan ialah...waktu inilah saya akan paksa diri saya..dan kudrat saya untuk melangkah kaki ke mesjid walaupun malas bertan tan. walaupun terlentuk tidoq dalam saf, walaupun terlioq bila dgr tazkirah...saat paling seronok bila angkat takbir dan terasa diri macam semut je..kecik dan hina betul bila menghadap Allah...dan seronok sangat bila sujud sunat witir last sekali...ouhh alhamdulillah selesai...paling terharu bila tengok adik adik 3-12 tahun ramai yang turut berjemaah walaupun banyak main je =) tu semua indah tau...perkara yang saya takkan dapat tengok di bulan bulan biasa...only in bulan ramadan..thats why i love bulan ramadan. lagi pun susah sangat nak cari ayam percik kalau bukan di bulan ramadan. dan waktu ramadan jugalah saya akan paksa diri saya untuk telan buah kurma walaupun saya tak suke ! tapi nak pahala free mesti makan huhuhu sunah nabi =)*



Tahun tahun lepas tak seperti tahun ni..entah kenapa tahun ni bila ramadan datang saya rasa teruja sangat...teruja sangat nak sambut ramadan ... teruja sgt! sampai berkali kali ucap happy ramadan 2-3 minggu sebeum ramadan bermula =) Kali ni semuanya seakan berbeza tapi seakan manis sangat rasanya...entahlah tak dapat digambarkan dengan kata-kata ? entah apa yang happy sangat ye ? ;)

Tulaaa kuasa Allah...sebenarnya tak perlu kita meminta minta apa yang bukan hak..biarlah kita minta apa yang perlu sahaja untuk diri kita ni...betul aarrr kata pepatah (errks) ada sebab dan ada hikmah kalau Allah tak makbulkan doa doa kita tuh..jangan kita nak memberontak tak tentu pasal...yakinlah yang Allah tu maha adil ye.

Bila tak lagi meminta apa yang bukan hak..hidup lagi tenang. Tak perlu susah nak fikir .. Allah..saya nak yang itu...kenapa tak bagi yang itu ??? Allah saya nak yang ni...kenapa tak bagi saya yang ini ??? HUhuhu...rasanya tak perlu nak persoalkan KERJA TUHAN :) duk relek sudey...

Pun begitu, saya bukanlah insan sempurna sangat...banyak juga salah sila yang saya dah buat dan akan terbuat lagi hik hik maafkanlah saya ye..mak abah, sedara mara, kawan kawan setaulan (apa ayat aku ni) dan maafkanlah hamba mu ini ye Ya Allah...

Kepada yang kenal sangat laa perangai saya ni...maafkanlah kalau saya menyepi...tak banyak cakap...tak suka bertegur sapa..suka buat tak tahu hal orang, jadi pasif tak tentu pasal...suka duduk memerap dalam bilik, lebih suka layan sugar glider lebihkan sugar glider dari benda lain..beli barang memahal hanya untuk sugar glider...sorry sangat-sangat bagi yang rasa saya ni mcam tuttttt je perangai kan...tapi apakan daya...lebih baik berdiam diri daripada terlampau banyak bercakap...(haih bile banyak bercakap pun orang benci) jadi terimalah saya seadanya ok...jangan push push saya sangat yer...pakcik makcik sedara mara rakan setaulan sekalian...(macam ah ade orang nak kesah sangat kan) huhu...

Susah sebenarnye ek nak paham hati silampuneon ni ! Apakah...lagi satu ni nak sebut hal ni...bagi yang cuba nak berkawan kawan tu...tolong laa jangan jadi pelik pelik dengan saya..saya orang normal dan biasa biasa sahaja...jangan jadi pelik pelik kalau tak saya larik dan duduk diam diam macam siput sedut ok. (saya memang macam sipot gary belaan sponge bob)

Segannye rasa nak delete balik e ape yang dah type kat atas ni hehehe...babai =P Assalamualaikum  !




Comments

  1. betul la.. ingatkan saya je yang rasa ramadhan kali ni lain... cik neon pun rasa camtu jugak ye.. harap2 ini bukan ramadhan terakhir.. amal ibadat belum cukup.. takuttt

    ReplyDelete
  2. rather nice hand made painting is looking so good on this site. thanks for share this painting on this site.

    ReplyDelete

Post a Comment