Thursday, July 12, 2012

Cara Masak Sphagetti Mudah.

Salam,

Minggu lepas lagi saya dah janji dengan kawan kawan nak bawa sphagetti ke office. Hehe...janji ditepati...berdebar saya nak masak untuk orang ni haha...bukan saya nak mengutuk diri yang tak reti masak....cuma saya tak pakar je..takot sphagetti jadi tak ghettti...haha..

Hari isnin lagi dah merancang strategi apa nak buat sebab tak pernah masak sphagetti sendiri T_T selalu tau makan je lepas kakak saya buat. hahaha pengakuan berani tidur =P ...so google punya google...dapat lah idea sikit sikit..hehe..

Siap lukis kat note tu ! apabila lukis kat note maka kamu tahulah tulisan saya macam mana ya...so takyah nak kutuk la k..tq =)

 layan je gambar k... =) chow !!







Cane nak masak ?

1. potong segala jenis bahan bentuk dadu. 
2. bahan bahannya - ayam kisar, carrot, cheddar cheese, capsicum, cendawan butang, sosej, bawang besar, bawang putih, sos tomato, sos cili, tomato puree, serbuk oregano, lada hitam
3. tumis bawang bebawang sampai naik bau, pastu masukkan ayam kisar dan gaul sampai masak
4. masukkan semua jenis sos..tomato..cili..dan puree gaulkan..kalau pekat sangat boleh tambah air..
5. masukkan carrot, sosej, cendawan,dan lada hitam...gaulkan tunggu didih
6. masukkan cheddar cheese, serbuk oregano,,dan capsicum
7. tunggu gelegak...rasa kuah tu.kalau nak tambah garam ke serbuk perisa ke sukati korang laaa
8. tutup api dan sedia makan

9. jangan lupa rebus mee sphagetti. tu je.

sekian...






 

Designed by Alieff Artwork