Atasi Masalah Benang Mesin Jahit Lurus Putus.

Salam !


Grrrr geram geram !Setelah hampir seminggu saya berhadapan dengan masalah ni...akhirnya selesai juga ! Kenapa harusss begini ?

Saya ambil terlampau banyak masa menghadap jahitan saya..tapi pasrah dan benci dan bengkak hati sebab benang asyik putus je. Kenapa ??? Benang ni tak berkualiti ke yang saya beli ni? Kenapa bunyi mesin ni dah macam bunyik motoboat jer ??? Whyyy...

Pagi ni memberanikan diri search kat google. Kenapa dan apa punca benang asyik putus je.  Rupanya .... ada cara penyelesaian laa ! Isshh baru ku tahu !!

Atasi Masalah Benang Mesin Jahit Lurus Putus.
  1. Baca bismillahirrohmanirrohim..supaya setan setan larik.
  2. Bersihkan tempat jahit. Sapu habuk yang tersumbat di bahagian dalamm sekuci. Pastikan tiada habuk langsung melekat kat dalam tuh !
  3. Ambil minyak griss dan titiskan kat setiap skru yang dah lama tak kena minyak tu...
  4. Buka jarum mesin dan pasang balik dengan kedudukan jarum mestilah betul.






Lepas saya buat semua step kat atas tu..barulah mesin jahit saya bekerja dengan penuh ke ayuan gitu...senyap je bekerja..takde bunyi macam motobot dah ! Jarum pun dah tak putus putus lagi !! horey !!!!!





Comments

  1. memang sakit hati bila benang selalu putus..lambat benar nak siapkan jahitan asyik cucuk benang.

    ReplyDelete

Post a Comment