Syaitan Bertopengkan Manusia.

Salam,



Semakin ramai syaitan bertopengkan manusia ?

Sungguh...si dia itu...
Nampak sahaja baik,
Gayanya sopan...
Muka nampak bersih berseri...
Tutur katanya lembut...
Ada kerjaya yang baik...
Ibu bapa yang alim alim...
Semuanya nampak seperti sempurna sahaja...

Tapi mengapa ? Apa silapnya...zahirnya nampak semmpurna...tapi dalamannya ? Hancur...hancur..punah...disebalik kesempurnaan yang kita lihat...siapa tahu sebenarnya si dia itu..

Kaki perempuan
Kaki pukul
Kaki botol
Kaki judi
Penipu penyagak perompak.

Manusia...kenapa pilih jalan yang sesat ? Kenapa pilih jalan yang merugikan diri sendiri ? Dari sempurna segalanya ada...berubah menjadi rugi papa kedana...Kaya wang ringgit dan perempuan bukanlah segalanya...namun kaya iman dan bahagia disamping keluarga tercinta adalah segalanya...kenapa ada manusia begini ? Mencalarkan hati , mengecewakan orang orang sekeliling yang menyayangi dan ambil berat tentang diri mereka ?

Kemudian mereka hanyut...
Mereka sepi...
Mereka merangkak kembali inginkan orang tersayang kembali menerima diri mereka...
Yang terluka, yang merana, yang menderita...
Adakah masih ada ruang, kasih ?
Masih ada kah yang ingin menerima, peduli ?
.....
.......

Ya Allah jauhkanlah kami dari syaitan yang bertopengkan manusia...lindungilah kami semua dari kekejaman syaitan..dari kekejeman manusia, makhlukmu...Kami berlindung pada mu Ya Allah...jika kami tersilap langkah..berilah petunjuk dan hidayah mu pada kami...dan jika kau telah berikan kami hidayah mu..jangan sekali kau tarik kembali hidayah mu itu...sesungguhnya kami insan yang lemah..seringkali tewas dengan bisikan dan ajakan syaitan..Berilah kami peluang untuk sentiasa beribadat kepada mu...terimalah taubat dan ibadat kami..jadikan kami sebaik baik insan...terimalah kami, sayangilah kami, tunjukkan kami jalan yang benar, rahmatilah kehidupan kami...kurniakan kami kebahagian, kecemerlangan dan kejayaan di dunia dan juga di akhirat...Sesungguhnya kau lah yang maha esa, maha kusa, maha pengampun lagi maha penyayang...Amin...

Sayu melihat mereka yang tewas...




Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

Comments

Post a Comment