Pages

Thursday, December 22, 2011

Mandi Di Jeram Toi, Jelebu.

Salam,

Mandi di Jeram Toi. Mana lagi kalau bukan di Jelebu, Negeri Sembilan...Kali ini saya menggagahkan diri melibatkan diri dalam aktiviti keramaian + kefamilian...Senyuman terukir, bergelak tawa, bergurau senda...menikmati keindahan alam semulajadi, menikmati sisa sisa kegembiraan yang masih ada. Semuanya dirasakan tenang dan bersahaja..kalau boleh nak hargai setiap saat dan waktu yang ada, rakam segala memori yang boleh disimpan kemas...

Tengok budak budak kecik main, kemudian borak dengan tok wan, rasa macam...rindukan seseorang...Atuk dah lama takde...nenek dah lama tinggalkan kita...bestnya kalau diorang masih ada...lengkap hidup rasanya...Tuan rumah pun tak buat saya kekok , apa lagi pakngah dan makngah yang juga sempoi sahaja...Huhu tenang jiwa.

Bila makan sekali di meja, ada yang tarik muka merajuk, masam mencuka. Semua orang menjamah lauk pauk yang ada, tapi ada orang yang makan ikan goreng, nasi dengan kicap je. Kena berpuasa sebab perut dah tak boleh terima makanan liat liat ni. Nanti ada yang bergulung atas katil =) Riuh makan semeja...sempoi sangat rasanya...duduk diam menguyah makanan sambil menatap wajah wajah yang mengharap..

Soalan cepuk lemas datang lagi...kali ini muka masing masing kelat macam ikan sepat. Tak dapat digambarkan, juga tak dapat nak diluahkan apa yang terisi dalam hati, tergulung di sebalik lidah. Yang pasti..hanya kita kita yang faham situasi itu...cuma perlu bersyukur dengan masa dan peluang yang ada...bersyukur dengan nikmat, dan masa yang diberi...hanya tawakal dan berserah...

Lepas habis mandi di jeram, terus bersiap nak balik...sebelum balik, sempat ajar orang buat blog dan beri briefing tentang nuffnang...Sempat juga buat projek kat dapur, projek buat puding karamel ekspres ! Berjaya juga buat hasil bantuan anak pakcik Asli =) Anyway..terima kasih kepada bintang eridanus, makcik zaini, pakcik asli, pakngah, makngah, tokwan, bangchik, puteri, anak anak makngah, anas, shemie , ninja, dan semua orang laa yang sudi menceriakan hari ku hari in...wa tata sama lu...=) Tata...

Layan gambar sekejap okayh =)

Mandi Di Jeram Toi, Jelebu.






















Balik macam biasa...lalu LEKAS, kemudian tekan minyak sampai 350 kilo/jam =)




Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork