Pages

Friday, December 30, 2011

Diet Sugar Glider.

Salam !

Sementara kepala tengah pening pening lalat ni,apa kata kita tengok apa diet untuk sugar glider ni. Nak sedia makan macam mana, apa yang sesuai, apa yang seimbang untuk sugar glider kita. Baca itu jambatan ilmu, kata kawan saya nama dia aksyen kamen.
Diet Sugar Glider 

CADANGAN PERTAMA.
4 perkara yang paling penting untuk ingat dalam memilih diet untuk glider anda adalah seperti berikut:

    * Sekurang-kurangnya 25% protein
    * Air
    * Kalsium
    * Had lemak dan gula-gula

CADANGAN KEDUA.
Diet harian sugar glider yang asas :

    * Satu campuran madu seperti campuran Leadbeater
    * Sayur-sayuran
    * Buah-buahan
    * Serangga
    * Makanan pelleted untuk glider, atau makanan insectavore / karnivor pelleted

Nota: Sugar Glider boleh dihidang makanan seperti daging tanpa lemak..

CADANGAN KETIGA.
Diet adalah rutin memberi makan, dicampurkan dengan vitamin dan mineral .

1. Satu sumber protein segar.

2. Sumber segar buah-buahan dan / atau sayur-sayuran. Buah-buahan dan sayur-sayuran hidangan harus ditaburi dengan dos harian vitamin dan kalsium tambahan untuk memastikan pemakanan yang mencukupi.

Kedua-dua komponen segar harus diberi makan pada waktu malam dengan bahagian-bahagian yang dimakan yang dikeluarkan pada waktu pagi.


Ok. Cukup la sikit je tu.. Nanti I post lagi maklumat pasal diet ni..I pun belajar lagi..bukan Otai tau =) Hari ini shemie dan ninja tak aktif sangat. Asyik tidor jer...celik celik mata buat muka kesian nak makan ulat roti...ececeh. Mummy dia kedekot..kadanga kadang takmau manjakan sangat, so hari ini diorang makan telur rebus dan epal je.









BABAI !

Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork