Monday, November 14, 2011

Buat Sangkar Arnab : Projek Anak Asli.

Salam,

Ape khabar semua pembaca yang budiman ? Saya harap kamu semua ceria dan tenang sentiasa disamping orang tersayang...ingin saya kongsikan disini, aktiviti hujung minggu lepas =) Sangat seronok walau kesuntukkan masa...
Jelebu...ya saya di bumi jelebu lagi. Kenapa ya saya berada di sini ? Sebab...kat sini lebih tenang...takde jam ? takde pin pon sana sini ? takde polis trafik ? takde hiruk pikuk macam Kuala Lumpur...Yang ada kat sini cuma kabus , angin sepoi sepoi, hutan hutan, air terjun pun ada...mana lagi best rasa rasanya ek ? Sebab tu lah saya ke sini =)

Alhamdulillah, saya bersyukur sebab saya disambut baik oleh orang orang jelebu ni =) Hehehe...sorrylah kita ni menumpang jerk ! Saja duk lepak lepak hujung minggu takde buat ape..kalau pergi shopping pun membazir je...penat lagi ada la. Baik saya lepak jelebu tengok projek anak asli ! Heheh...

Apa yang penting ? Minyak kereta...hehe..pastikan perjalanan anda ke bumi jelebu berbekalkan inyak kereta yang mantap....buatnye kat tengah highway lekas tu kereta ko takde minyak...suruh je la beruk beruk yang tepi hutan tu tolakkan kereta tu yer...huhu...


projek anak asli ?? betul la...anak anak asli yang bikin ini sangkar arnab...dah nama ayahnya pakcik Asli ye tak ? =)

sape kontraktornye ? ni la dia 3 orang pak pandir yang tengah buat sangkar arnab pak pandir...bak kata ibunye yang jerit dari dapur " woiii ini namanya sangkar pak pandir ... !!"  mana tak nya...semua tak ukur, semua main tale je buat sangkar...hehehe...

bantuan demi bantuan dihulurkan kepada tok ketua projek...asyik berburak je pekerja pekerja kontraktor ni...tah bile nak siap sangkar arnab ni ye tak ? 

masa untuk pasang jaring !!! hoyeah...bila ditanya , mana pintu masuk sangkar arnab ni bro ? ketua projek kata..."takde pintu pintu yer...sangkar ni special sikit...kalau nak masuk kene buat lompat kijang dulu...hehehe...=) "

yang jadi mando nye mestilah saya dan adik kecik nonet ni...sambil sambil bagi moral support, sambil main dengan sugar glider...hehehe...

eh sedar tak sedar nak siap dah sangkar ni ? hebat betul anak-anak pak asli ni ye...hehehe...

pintu masuk gerbang astana ... jolobu homestay ! hahaha

mak aihhh sape puny banglo yang mewah sangat ni ? atas bukit pulak tu...huhuhu...akhirnya WUM 2856 sampai jugak kat banglo ni ye ... tak sangka betul...

perjalanan pergi balik ikut highway lekas =) best dan lancar je 

bila hujan, pasang lampu...bawak slow...

mantin...lenggeng...hehehe...

hujan agak lebat, berhat hati semua !!

jom bawak kereta laju lajuuuuuuuuuuuuu !


bukit bukau, kesukaanku @@ =)

hujan tetap tidak menghalangku untuk bergumbira di hujung minggu...ohyeah =)

hadiah waktu nak balik =P hehehe mari kita berbuenooo =)


Alhamdulillah , selamat pergi. Selamat balik. Saya gembira betul minggu ni...dapat pergi jelebu, dapat tengok projek anak asli, dapat rasa makanan sebab makcik jaini yang sporting dan rock tu..alahai...memang best la..Terima kasih laa sebab sudi layan saya yang menumpang jer ni....huhu...harap lepas ni dapat ke sana lagi..kali ni nak mandi manda pulak. ! Horey @@=)




Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork