Tips Bagi Sugar Glider Makan HPW !

Salam,

Hello mello yall ! Yall tahu tak yang shemie dengan ninja rupanya tak suka makan HPW(high protein wombaroo)? Saya rasa bukan sebab mereka tak suka makan HPW tu...cuma dari sejak kecil lagi saya biasakan mereka hidup dan makan tanpa HPW...jadi diorang dah terbiasa.


amik kau terjelir jelir lidah hehehe 

Saya pun tak pernah beli HPW nih. Bersyukur sangat sebab cik noah(www.noahdarham.blogspot.com) bagi hadiah HPW untuk shemie dengan ninja . Saya teruja gila nak bagi diorang merasa HPW ni...bila saya bagi jer, dua dua paling muka lari dari bekas makanan...ceh...hampess laa diorang ni.

One thing yang shemie dengan ninja pasti tak menolak ialah yogurt. Saya selalu buatkan yogurt untuk anak-anak saya ni. Yogurt ni saya bikin sendiri jadi sedap untuk stock makanan harian. 

Antara bahan bahan dalam yogurt tu ialah seperti kat bawah ni. Saya campurkan semuanya dan blend sekali. Dapat dalam 1 bekas, tahan seminggu. Minggu seterusnya buat lagi...saya tak suka simpan lama-lama sangat, takut rasa dia tak sedap dah. Yang pasti..shemie dengan ninja suka sangat, makan sampai licin ! Psssttt...diorang tak tahu pun dalam ni ada HPW kan ? Hehehe...
  • Yogurt plain (no flavor)
  • Buah betik
  • Buah pear
  • Buah apple
  • Buah mangga
  • Madu
  • Oat
  • HPW

memula potong buah buahan yang berkhasiat...lepas tu campur semua bahan tadi dalam blender. masukkan HPW gak ya ! (nak tambah yogurt pon boleh, tak nak letak yogurt pun takpe)

hpw diet ! high protein wombaroo

kasi zoom sikit...letak laa hpw ikut rasa hati..biarkan rasa buah tu lagi tinggi dari rasa hpw tu..sebab ada sugar glider yang pandai..kalau baulain sikit takmau makan pulak !

letak sedikit oat ! 

letak sedikit madu kasi manis sikit !


kasi blend sama dia ! hiyahhh

dah siap blend, masukkan dalam bekas.

tadaaaa !! 

makanan dia ni tahan dalam seminggu ! soo tak payah penat penat blend lagi kan. kasi tuang je dan terus makan.

yamm yamm yamm sedap nye jus buah ni hehehe...berkhasiat sungguh !

slurppy ! yummy i love youuuu

thanks mummy...

serang !! makanan !!

ohyeah ohyeah

yang sekor ni main main dulu..suruh makan mengelat

geget botol air !! gegegeegege... 

harap dapat membantu yall jaga sugar glider sikit sebanyak mana yang boleh ya...tata !






Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

Comments

  1. Hahaaa..
    Nasib baik juju chika pencinta hpw..
    Okaylah tuh cmpr dgn buah kan..
    Klu xnak gak sumbat jerk dlm mulut tuh!!

    ReplyDelete
  2. banyak nyer bagi..sekali bagi byk tu, habis ke dorang makan?

    ReplyDelete
  3. neonnnn!!!! lama sungguh x mengomen ape2 di blog mu ini.... ingt lg x kt aku ni? btw, nk cite....sugar glider aku umur 2bulan++, tp dia x suke HPW ni...jenuh aku pksa dia mkn! protein pn dia xnk... bis cmneee

    ReplyDelete
  4. kite serupa..blend buah2an :)
    sonang kije :)hehe

    ReplyDelete
  5. Please sms i and i call u back 0178797411 . i risau kan sugar glider i ...
    yg jantan ok tp yg betina ssh nk mkn tp klu bg epal die mkn tp klu sy campur ngn hpw mesti tk mkn ...
    and sy nk thu dgn lbh lanjut cara u buat hpw nie ... urgent

    ReplyDelete
  6. nak tanya HPW tu nak brape amount nyew? coz packagin nyew 70g de 250g pown de... cmne?

    ReplyDelete

Post a Comment