Sunday, October 23, 2011

Patah Sayap...

Salam,

patah sayap..

Saya rasa...letih sangat. Penat sangat...Give up sangat-sangat. Tak larat sangat-sangat...Saya hilang semangat..Nak kata saya benci...tapi tak elok membenci. Nak kata saya gembira...saya tak gembira. Patutkah saya akur saja ? Patutkan saya terus berusaha ? 

Saya buntu...Saya cuba buat semua benda untuk gembirakan diri sendiri balik, tapi saya belum jumpa perkara yang boleh buat saya gembira seratus peratus. Dalam semua perkara yang saya buat, saya selalu merenung balik, apa salah silap saya ? Mana silapnya...dan yang pasti, saya selalu bertanya...kenapa saya ? Saya buat macam semua orang buat, saya ikut peraturan macam semua orang ikut, tapi masih...semuanya macam nampak diri saya yang lemah, saya yang bersalah. 

Teruk sangat ke diri saya ni ? Celah mana lagi saya nak tingkatkan kualiti diri saya ni, saya pun tak pasti...Tegur lah saya, nasihatkan saya...saya terima, saya lagi suka. Jangan sebab saya buat kesilapan, semuanya nak pergi menjauh dari saya. Saya bukannya seorang manusia yang sempurna, banyak kelemahan diri saya ni...tapi janganlah buat seolah-olah diri ni tak penting jer...takde kepentingan ke diri saya dalam hidup orang lain ? Bila tiada lagi kepentingan, dilupakan sekelip mata...

Entahlah, rasa tak lengkap semuanya, rasa apa yang diusahakan sebaik mungkin pun tak pernah berbaloi, rasa macam patah semangat untuk cuba terbaik dalam hidup. Entah macam mana nak kikis apa yang saya rasa ni...tapi semua ni memang salah saya. Semua yang berlaku ke atas saya, adalah tanggungjawab saya sendiri...ah...hidup bukan senang. mati pun bukan senang.

mood : semakin gelapnya hati ni...im broken



Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork