Belahan Jiwa...


Belahan Jiwa...

Utkmu jiwa baik yg merindukan belahan jiwa, 
yg akan melengkapi keindahan hidupmu, 
sini … dktkanlah hatimu dgn hatiku, 
yg akan mengamini permintaan tulusmu kpd Tuhan …
Bisikkanlah ...

Tuhanku Yg Maha Penyayang,
Lihatlah wajahku yg berpendar dgn kerinduan bg jiwa baik, 
Yg akan kucintai & yg mencintaiku dgn jujur & setia.
Mudah-mudahan Engkau merasa kasihan, 
Melihatku berjln di lorong-lorong sepi impian & kerinduan hatiku, 
Bergandingan tgn dgn diriku sendiri.

Jgnlah Kau biarkn aku lama sendiri, 
Menseri-serikan wajah dlm hrpn cinta, 
Dan menceriakn senyum dan tawaku,
Yg berpura-pura tlh ditemukan oleh dia yg juga merindukn cintaku.

Tuhan, apakah tangisku ini indah bagi-Mu?
Jika Engkau mmg lebih menyukai kedktan & kemanjaanku, 
Kerana kepiluan dari kesendirian ini, 
Maka aku akn belajar ikhlas menangis sepjg hidupku. 
Dan semoga Engkau mencukupkn air mataku, 
Dan menguatkan serat-serat dinding dadaku.

Tp Engkau adlh Tuhanku Yg Maha Lembut,
Aku yakin sekali bhw Engkau tak akan sampai hati, 
Membiarkan jiwa kecil yg selalu berush patuh kpd-Mu ini, 
Lama bersedih menantikan belahan jiwa yg sesungguhnya, 
Telah Kau siapkan bagi pemuliaan hidupku.
Engkau Yg Maha Cinta,
Aku mencintai-Mu, 
Dan bernafas dalam keyakinan, 
Bhw Engkau sgt mencintaiku, 

Maka …
Perlahan-lahan & dgn rambatan yg pasti, 
Mulai esk pagi, damaiknlah hatiku, gerakknlah tgn, kaki & tubuhku 
Dlm ketukan nada tarian lembut yg menandakan bhw 
Jiwaku dlm perjlnan utk Kau temukn dgn dia 
Yg tlh lama kudengar suara anggunnya dlm mimpi-mimpiku.

Engkau Yg Maha Lembut,
Satukanlah aku dgn belahan jiwaku, 
Dlm pernikahan yg damai, yg mesra & setia, yg saling memuliakan, 
Yg Kau anugerahi dgn keturunan yg berpekerti luhur, 
Dan yg Kau kayakan dengan kesihatan, nama baik & kesejahteraan.

Aamiin....... ♥(T_T)♥



P/s : Bukan milik saya...tapi ayat-ayat di atas buat saya tersentuh...sangat-sangat...
Credit to : Amy Lion

Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

Comments