Sugar Glider : Shemie Hilang .... =' [

Semalam ada meeting di jalan duta. Meeting tu diadakan kat dalam dewan yang besar...duduk macam panggung tengok wayang...nak dijadikan cerita saya mesti bawak shemie dengan ninja kat mana-mana tempat saya pergi...masa tengah pembentangan tu..saya main dengan shemie dan ninja..diorang tak aktif lah..macam biasa..siang siang mesti nak tidur..

saya bawa shemie di dewan yang macam panggung ni...shemie...lari...




saya tau risiko kalau shemie dengan ninja tengah aktif...diorang mesti nak keluar dari bonding pouch..tak suka kan kongkongan...so saya yakin takde masalah kalau bawak shemie dengan ninja..

masa tu kawan saya pegang shemie sekejap..usap usap shemie...saya tengok shemie dah menggeletar sebab dewan tu sejuk...comfirm shemie mesti berak dan kencing dulu...so saya dah sedia wet tissue siap-siap. tetiba shemie kencing...bertakung atas tangan kawan saya tu..kawan saya terus ambik tisu dan lap tangan dia...shemie apa lagi , terperanjat dan terus memanjat bahu kawan saya...

bukan takat tu jer..shemie melompat lompat ke kerusi dan terus ke bawah tempat duduk...nak tahu tak..saya tak nampak langsung shemie bawah tempat duduk..saya tak dapat nak hulur tangan bawah tempat duduk tu sebab dalam dewan tu sempit dengan kerusi dan manusia..beratus-ratus orang dalam dewan tu..

kaku dan pucat saya ... dalam bayangan saya karangsatu dewan ni menjerit dan hentak kaki bila ada makhluk macam shemie merayap kat kaki diorang...hentak kaki sebab geli..dan terpijak shemie kesayangan saya...saya macam nak nangis dah time tu...saya da tawakal je laa 

saya cuba panggil shemie ... saya gerak gerakkkan badan saya...semua orang dalam barisan tempat duduk saya tu dah gelabah bergerak sebab tau shemie ada kat bawah tempat duduk..semua orang tak dapat berdiri dan hulur tangan ke bawah sebab tempat tu super duper sempit...saya ingat shemie dah ke tempat duduk bertangga yang kat bawah dah..kompom saya takkan dapat cari shemie kat dewan yang besar ni...

cemas...sekitar 5 minit...omaisugarr....jangan buat mummy camnie...

tetiba dalam kepucatan muka saya tu...shemie memanjat kaki saya...dalam hati...please panjat sampai atas shemie...mummy tak boleh hulur tangan ke bawah..please...

yes...shemie naik atas badan saya...terus saya cekup dia dan cium dia laju laju...and cakap sorry kat shemie ... sorry sayang...sayang sangat kat dia..sayang sangat...saya boleh terima hakikat kalau shemie selamat masuk dalam beg orang..tapi saya tak boleh terima kalau shemie mati kena pijak dalam dewan tu...mau meroyan saya...

moralnya...korang kena lebih berhati-hati kalau bawa sugar glider kat tempat orang ramai..terutama sekali kat dewan, panggung, majlis keramaian...jangan biarkan dia sewenang wenangnya berada di luar pouch...walaupun dia nampak tak aktif..dia boleh sekelip mata je hilang dari pandangan orang...sugar glider hilang...dan mati...kejadian yang tak ingin berlaku...ingat, hanya owner sugar glider sahaja yang faham dan arif tentang kerenah sugar glidernye...so..berhati-hatilah lepas ni yer...

Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

Comments

  1. Bahaya tu bawak PET dalam panggung,silap hari bulan kena halau,nasib baik dia tak lompat atas belakang orang.

    ReplyDelete
  2. wow...
    mujur die kenal kaki kak neon....
    pape pun....
    alhamdulillah coz shemie dah slamat...

    ReplyDelete

Post a Comment