Monday, September 26, 2011

Mesej.


Gambar sekadar hiasan je...macam takde kaitan je..hurmm...sakit kena cucuk dengan jarum tak sama dengan sakit berperang dengan perasaan kan...cucuk laa saya dengan jarumm...sakitnya rasa mungkin 1-2 jam jer...sanggup lagi dari kena tahan sakit dalaman ni ... entah paling sekejap makan 1-2 tahun peritnye...

Saya terima satu mesej dari ... hurm..hampir tak kenal nombor yang appear ni.. .perlahan-lahan.. saya cuba  membayangkan perasaan orang yang menghantar mesej tu pada saya...orang tu seakan akan  cuba meletakkan diri dia di tempat saya...wajarkah ... saya rasa tak perlu...

Apa yang berlegar-legar fikiran saya...

Apa yang kita rasakan, keadaan atau situasi kita tak pernah sama..yang merasakannya lain..yang menilainya lain...jadi mengapa dia seperti rasa apa yang saya rasa sekarang...tak perlulah bertindak untuk memuaskan hati saya..atau menenangkan keadaan saya..sebab ia sikit pun tak membantu saya mengikis apa yang sedia ada dalam hati saya ni...

Manusia...sudah tentunya punya perasaan  berbeza.. tak perlu  wujud rasa bersalah atau rasa simpati...sedangkan saya tak pernah menyalahkan sesiapa dalam hal ni...benda yang berlaku bukan kita yang minta... bahkan saya tak pernah suruh orang memasang janji pada saya...saya tahu bukan semuanya kekal...

Apapun yang berlaku pada saya..saya jalani dengan redha, seperti yang dikatakannya pada saya...biarkan saja saya ...saya harap saya tak mengusik hati sesiapa..tak menganggu hidup sesiapa...itu sahaja... maafkan saya kerana tindakan saya banyaknya seakan membenci..tapi tak..saya tak dendam dengan sesiapa pun... saya  menjauh lebih baik ..tak perlu ada kaitan dengan sesiapa..kerana itu yang lebih buat saya lebih bahagia. 

MOOD - biarlah perit pun... saya sendiri tanggung. harap tak susahkan ati orang lain...saya benci simpati orang pada saya..saya takperlu kan simpati..saya cuma perlukan insan yang memahami..



Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork