Ikan Laga Bertelur.

salam jumaat semua...

semalam merupakan hari yang best bagi saya..ecewah apa yang best sangat tu ye..sebenarnye semalam ikan laga saya SERI MUKA bertelur buat kali pertamanya..hulahoi. saya teruja giler tengok telur ikan laga banyak sangat woo... 

semalam saya tengok telur ikan laga tu elok berkumpul kat daun keladi...warna putih-putih keras..tapi hari ini masa balik kerja saya tengok telur ikan laga  tu dah jatuh ke bawah,..sebab bapak ikan laga tu , GRAPE duk geget geget pulak telur telur tu,...urghh...

yang putih putih kat bawah sekali atas daun keladi tu..adalah telur telur si ikan laga nih,..patut nye telur tu berpaut kat atas..tapi bila dah digeget geget oleh bapak ikan laga..semua telur jatuh ke bawah...

saya dah asingkan jantan dengan betina...telur telur duduk dengan bapak ikan laga.

yang ikan ni saya baru beli...saja tambah koleksi hehehe .. 
saya namakan dia ni...DELIMA sebab dia warna merah...

SERI MUKA dan GRAPE

nampak tak telur yang warna putih kat daun keladi tu...haa saya harap telur tu menetas laa dalam dua hari ini...

harap eksperimen ni berjayaaa ohyeahh...



ni baru percubaan pertama...sekarang saya dah tahu macam mana nak biak ikan LAGA...hehehe...tunggu bapak ikan laga matang dulu..sampai dia buat banyak buih...kemudian lepaskan ikan laga betina bersama sama ikan laga jantan tu..baru lah sesi mengawan berlaku dan diorang akan buat telur dengan banyak...nextime saya cuba lagi ok..babai .. 

ohya, telur ikan laga akan menetas dalam dua hari ya...saya akan menunggu dengan sabar..kalau ada rezeki..adalah..kalau takde, nnt kita cuba lagi hehe...no rush .

gambar hiasan...ikan laga bertelur...
 ikan laga bertelur...
 ikan laga bertelur...
ikan laga bertelur...

tetiba rasa teruja nak bela ikan laga banyak banyak...rasa mencabar pulak nak bagi diorang ni bertelur sebab memang sifat mereka ni suka berlaga...tapi elok pulak nak mengawan perlukan awek..bila nak awek..takde pulak nak berlaga..tapi bila dah bertleur je, berlaga balik. hehehe...nice nice.



Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

Comments

  1. nanti kalau anak dah banyak, hulur sini sikit. ahaha.

    ReplyDelete
  2. amboi cikgu neo bela ikan laga plak iyaa..

    ReplyDelete
  3. baru je plan nak bela ikan laga dalam bilik dekat u. ade la peneman di kalas stres melanda. meh la sini hulur sekor

    ReplyDelete
  4. lepas ni boleh buka pusat penetasan telur ikan laga la nie..hehehe..
    lame dh x bela ikan laga..dulu terjun bendang je tangkap..skrg kene bli la plak :)

    ReplyDelete
  5. aku rasa ikan ko ni x bertelor pun.kan?ko cume nak memandai bg2 tips

    ReplyDelete

Post a Comment