Gangguan Tidur !


Pecah keheningan suasana. 

Sedap sedap rehat petang petang lepas balik kerja...Bunyi nyaring mula lah bertempiak di cuping telinga. Arghhh...Hari hari macam ni. Entah sampai bila saya nak tahan da..Ingatkan dapat rehat sebab kepala tengah pening giler nih..tapi lagi nak pecah kepala dengar budak ni menjerit. Bukan sekejap woo dia menjerit menlalak, hampir selang dua jam sehari. Tak jadi nak rehat. Hurm.

Bingit. Sakit telinga. 

P/s : Anak jiran saya akan menjerit dan melalak selang beberapa jam sebab dia gaduh dengan adik beradik dia atau tak puas hati ke ape ke saya pun tak pasti. Sepanjang dia nangis dan melalak tu takkan ada orang pujuk dia suruh berhenti. So...memang berjam-jam. Setiap hari macam tu.  Saya cuma harap sekurang-kurangnya mak ayah dia pujuk dia dan hentikan tabiat menjerit tu...atleast layankan anak tu..daripada menjerit menganggu ketenteraman orang lain. Dinding bilik saya ni sebelah rumah jiran..alangkah best kalau saya tambah selapis konkrit..atau bilik kedap bunyi...


Comments

  1. perfh sabar ye nurul,kalau aie pn jenuh gak kena mcm ni,naseb duduk kg..tp mcm aie ni pulak lain criter,jiran sebelah asyik bakar sampah jer..ader je pn bnda nk dibkar walaupn bukan smpah..hari2 mcm ni..kalau hari ahd,sabar jer la asyik cium bau bakar benda jer...grr,mcm2 mnusia..=.=!

    ReplyDelete

Post a Comment