Friday, September 30, 2011

Ciuman Perokok Boleh Membunuh!

Salam yall..

 

CIUMAN DARI SEORANG PEROKOK BOLEH MEMBUNUH!
Prof Robert Booy berkata ini kerana perokok berkemungkinan besar membawa sejenis bakteria berbahaya pada kerongkong mereka.

Apa??? ciuman dari perokok boleh membunuh? wahhh adakah ini benar bak dikata .. huhuhu... Camne agaknya cium mulut orang perokok ni ek..mesti busuk nak pengsan... grrr...sesapa ade laki bini yang suka hisap rokok tu bawak-bawaklah berhenti..."er...aku dah 30 tahun merokok...bini aku tak mati pon ??" huhu..

Anyway...

Saya dapat gambar ni di facebook tadi. Terima kasih kepada orang yang share benda ni...bagus kalau semua kaki rokok tu tengok apa yang ada dalam badan diorang tuh...

Tapi pelik la...orang yang merokok ni bukannya tak tahu yang organ dalaman dia akan jadi teruk macam ni..diorang dah sedia ada tahu...tapi tak nak berhenti jugak merokoknya...neway...benda ni, tabiat ni bermula dari ibu bapa...

Kalau ibu bapa juga perokok, dan tak didik anak baik-baik..tak nasihat anak bahaya merokok dan melarang anak dari merokok..tentunya anak-anak akan mengikut perangai mak bapak nye tuh...tak kiralah lelaki ke perempuan ke...

Zaman sekarang ni saya tengok...perempuan lagi dasyat hisap rokok..lebih-lebih lagi perempuan melayu...dah tak malu dah hisap rokok di khalayak ramai...kalau orang tegur..."relek laa, lelaki merokok, ingat perempuan takleh merokok ke ?"..."ahhh pedulik apa aku nak merokok pun...kau susah ke? mak bapak aku pun tak kesah aku merokok, kawan-kawan aku semua merokok..ko nak pedulik apa"

Sebenarnya nak berhenti merokok memang lah payah...tapi anda boleh lakukannya...bak kata pepatah...kalau nak seribu daya..tak nak seribu dalih...Takde orang yang boleh buat korang berhenti hisap rokok selain dari diri korang sendiri...paksa bagai nak rak pun, kalau hati kata tak...sampai mati pun korang nak merokok gak...

p/s : jangan menyusahkan anak bini korang..bila korang dah tua bangka sok..keluar masuk hospital sakit jantung laa , hati tak berfungsi laaa , ape laaa... anak bini jugak yang susah..nak tanggung bapak yang banyak penyakit nih...fikir-fikirkanlah...jangan menyusahkan hidup orang lain dengan tabiat suka merokok korang tuh...
 



 
Merokok adalah senjata Yahudi yang paling berjaya, nak tahu kenapa?

Sebabnya :
✔ Mana ada orang hisap rokok bermula dgn BISMILLAH..!
✔ Mana ada selepas habis merokok ucap ALHAMDULILLAH..!
✔ Menyalakan api adalah kesukaan syaitan...!
✔ Meletakkan jari di mulut adalah amalan Yahudi...!!
✔ Mengepit 2 jari pada rokok adalah melambangan salib...!

SAUDARA2ku SEKALIAN... BERHENTILAH MEROKOK.....
(̅_̅_̅_̅(̅_̅_̅_̅_̅_̅_̅_̅_̅̅_̅()ڪےhidup lebih sihat tanpa merokok...
Alhamdulillah..



Daftar Percuma Terima RM10
Modal RM10 Pendapatan Berterusan
Jana Pendapatan Cara Mudah & Terbaru
Portal Iklan & Bisnes Online No. 1 Malaysia

 

Designed by Alieff Artwork