Sugar Glider : Lepak Luar Cage.

Salam.

Sejak kebelakangan ni, saya selalu lepaskan ninja dengan shemie luar cage. Tak sanggup rasanya saya bile tengok diorang buat muka sedih geget geget pintu minta nak keluar...kesian saya tengok. Kalau saya tak bagi diorang keluar, diorang akan gegar cage tu woo..pusing satu cage berjam jam sampai penat...saje je nak bagi mummy dia kesian tengok dia...

So sekarang ni, shemie dengan ninja lebih banyak lepak luar cage. Dah pandai cari port mana nak duduk...dah pandai lompat katil , meja study, tempat sangkut baju, almari, bawah katil, handbag, printer, kotak kotak...semua dia dah selongkar. 

Mula mula ingat susah nak cari..rupanya diorang dah ada port yang diorang suka sangat...kat dalam handbag ! Lepas main dan penat, diorang akan duduk senyap tidur dalam hand bag hitam..kenapa diorang ni cute sangat ?? Buat saya geram laa...sayang gila la kat diorang ni. Bayangkanlah..banyak kali dah...saya tertidur masa main dengan shemie dengan ninja..bangun bangun ingatkan diorang dah lari ke mana..rupanya tidur sekali kat blanket saya..nasib bek tak penyek koo =)

main main luar cage
  

shemie dengan ninja suka main sesama..comel sgt

main kejar kejar

mummy tak nak join ninja main kejar kejar ke mummy

mummy tepi tepi ninja nak lompat ni

mummy ni banyak nye akuarium hehehe 

dapur shemie dengan ninja

cak cak ! mummy kitorang kat sini laaa !

geget katil mummy hiyapp !

tadaa, ni la port paling shemie dengan ninja suka duduk

mummy kasi ninja beg ni boleh tak mummy ?

nak masuk dlaam !! babai !

kenapa baby suke sangat beg mummy ni sayang ?

jangan geget laa bertuah punya budak !

woit bertuah, dinding pun nak geget ke ?

shemie dah masuk tidur dulu kan

ninja nak main tapi shemie dah tidur dalam hand bag pulak..mama nak join ?

shemie cak cak

mummy jangan la kacau

port paling besh...entah kenapa tah yang best sgt

Haritu ada pasang niat nak beli dan tambah ahli keluarga sugar glider yang baru...tapi bila saya kenangkan kasih sayang mencurah curah kat shemie dengan ninja, tak sanggup rasanya saya nak bg kasih sayang ni kat member baru pulak. Nanti shemie dengan ninja pulak yang terabai. So abaikan niat nak bela lebih banyak sugar glider..hehe...


ok, chow. salam zai jien ! wan an ! (goodbye, goodnight)


Comments