SINGER Menawan Keluarga Bahagia.

Ini dia baby baru saya ! Tadaaaaaaaaaaa ! Okay, first for all..saya nak ucapkan much gila thanks to mak abah sebab sudi sponsor Mesin Jahit Lurus & Mesin Jahit Tepi brand SINGER untuk saya nih. Err...actually saya tak minta untuk di-sponsor tapi disebabkan diorang nak sponsor, saya pun tadah tangan dengan hati yang rela dan hidung yang kembang..hehe.

Masa beli mesin jahit ni, dalam otak dah fikir macam macam nak buat ! Nak jahit baju kurung, nak buat mainan untuk shemie dengan ninja, nak buat kaftan, nak buat bisnes, ceh...melayang saya fikir. Macam lah saya ni pakar sangat dalam bab menjahit ek ? Cincai barai adalah = P Tapi takpe..practice make prefect beb !~

langkah pertama nak beli mesin jahit ? cari dulu branch SINGER yang terdekat dekat laman web SINGER.  So yang paling dekat dengan saya ialah branch SINGER kat Taman Maluri...=) Opposite stadium badminton cheras =)

kami beli yang Hot Item ni laa...hihi ada banyak corak jahitan weh..kalau sape tak pandai jahit pun akan nampak cam pandai jahit je kalau guna mesin jahit ni...yang ni emak saya kawtim sampai harga RM600 hauahahah (mak saya memang pandai tawar menawar harga ni)

Mr Tee, bos kat situ...dia yang bagi tunjuk ajar macam mana nak guna Mesin Jahit Lurus ni...Nasib baik dia bg tunjuk ajar kan ?Huhuhu...
(My baby ! Mesin Jahit Lurus)

this is my second baby ! (Mesin Jahit Tepi) hehehe...lepas ni boleh la jahit tepi baju kurung lepas tu...buat baju kurung sendiri .. ohyeah..sangat tak sabar woo...tak sabar nak praktikkan apa yang dah dipelajari dulu masa kelas menjahit Kak Suri =) Yang ini harga lebih kurang RM1250...kami dapat dalam lebih kurang RM1200 jer =) 

So total harga Mesin Jahit Lurus dan Mesin Jahit Tepi brand SINGER ni..kami dapat RM1800. Great price! Kalau saya yang membeli..tak reti saya nak tawar menawar harga ni..kalau mak saya beli barang, mesti dapat diskaun banyak punyaa.muahaha...Haip ! Syukur Alhamdulillah ~!

P/s : Jom sembahyang Isyak dan kejap lagi mahu ke Masjid sembahyang terawih...rebut pahal bulan ramadhan.. Luv yall everybody... =)


Comments

  1. lepas nih aku upah jahit baju dekat ko..mainan juju chika pon sma gak ;p

    ReplyDelete
  2. dari dulu lagi nak blajar menjahit tapi sampai sekarang tak berkesempatan... bila tgk entri ni, rasa berkobar-kobar lak nak g blajar.. hahahaha.. =p

    ReplyDelete
  3. wow cantik not bad !!

    ingatkan u beli dgn meja sekali.. yg set dgn meja sekali berapa?

    ReplyDelete
  4. pas ni leh jahitkan baju kurung aku ea..heheh

    tahniah dear!

    ReplyDelete
  5. You're creative! I never enjoy sewing *I memang tak berbakat seni*

    ReplyDelete

Post a Comment