Pages

Wednesday, August 24, 2011

Cempedak Goreng, Sodap !

Korang suka makan cempedak goreng tak ? Selalunya korang buat sendiri ke atau beli je cempedak goreng kat kedai ? Sedap woo kalau makan panas panas.

Kali ni saya bikin cempedak goreng panas, baik punya ! Nak tau cara buat cempedak goreng ? Senang saja...Sediakan cempedak, sediakan tepung rangup. Tepung rangup tu campurkan dengan air dan gaulkan biar sebati dulu. Bila aduan tepung tadi dah sebati, baru gaulkan dengan cempedak goreng. Tak payah bubuh telur pun. Terus goreng jer...

Tadaaa !! Ini dia cempedak goreng panas !!

 sediakan tepung rangup

gaul tepung yang dah sebati dengan air dengan buah cempedak

dan goreng panas ! makan panas panas gerenti sodap !

P/s : Dah lama tak memasak...


 

Designed by Alieff Artwork