Sunday, August 28, 2011

Bulan Ramadhan 2011.




Alhamdulillah..

Ramadhan dah sampai penghujung sudah...saya bersyukur sangat kerana masih lagi diberi peluang menjalani ibadah di bulan ramadhan. Bulan ni lah bulan yang paling mencabar, tapi bulan ini jugalah bulan yang paling banyak bonus dan pahala yang Allah berikan kepada sesiapa yang merebutnya. 

Alhamdulillah...

Ramadhan kali ni lebih baik dari ramadhan sebelumnya. Kalau dulu banyak skip solat terawih...tapi ramadhan kali ni masa yang ada diluangkan untuk solat terawih. Penat letih ngantuk macam mana pun gagahkan kaki juga pergi masjid. Syukur ada mak yang selalu membebel dan bising suruh pergi masjid...tapi saya pergi bukan sebab kena suruh..saya memang nak pergi, cuma perlukan dorongan dan penggerak. 

Sayu...tinggal berapa hari lagi ramadhan berlabuh tirai...sedih, sayu, rugi, sebab tak puas lagi nak tambah amalan...tak puas lagi nak buat solat terawih di masjid...tadarus pun buat sekali dua je...hurm...bulan bulan lain tak mungkin dapat berkat sebesar ramadhan...semoga Allah beri peluang pada kita semua bertemu bulan ramadhan tahun hadapan...

Alhamdulillah...

Lagi berberapa hari kita dah nak sambut Merdeka dan Hari Raya Aidilfitri...selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 54 untuk semua warganegara Malaysia ! Dan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri untuk semua umat islam..jangan lupa Puasa Enam =)

Chow, salam...

Mood : Sayu...tapi bersyukur sgt...


 

Designed by Alieff Artwork