Bahasa Budak Zaman Sekarang...!!


Contoh : Bahasa Budak Zaman Sekarang....
  • tAk skEw ngOk tv p skEw ngOk rNcGan dy.. huk3..

     

  • hye zarm....sory da lme x on9 ms so x reply cmment la....ju chat jew...x jmpe dier kew??

     

  • hw lfe's,,??hope chat jew ea..if xchat,jgn lpe mkn mdcne tau,,,urm dh lme xupdte2 kn...bz ckit r...ari nie nk story pew ea...??

     

  • focus on stdy ea,,jgn noty2 tau..k r...smpai cnie jew..t kta story2 ag ea..jap ag nk blk U 

     


Hahaha, korang suka tak baca tulisan macam ni ? Sebenarnya saya ni dah tak larat nak baca gaya tulisan budak budak zaman sekarang, even kalau mereka tulis dan berborak sakan di facebook pun saya tak dapat nak tangkap perbualan mereka sebab tak reti lidah saya nak menyebut satu satu perkataan yang dituliskan tuh...ahhh budak budak zaman sekarang...

Pendapat saya, ? Saya geram dan terganggu sangat bila baca ayat budak budak zaman sekarang ni...rata-rata yang guna bahasa macam ni adik adik yang kebanyakkannya lahir tahun 1989 ke atas... Satu fenomena yang tak boleh dibanggakan ! Pendapat korang pula macam mana ?




P/s : Harap - harap adik sendiri yang form 3 tu tak terikut dengan gaya bahasa macam ni..kalau tak nak je saya potong lidah dan jari jemari dia...Huhu...

P/s/s : Credit gambar di atas oleh Softouch. Dia puna da bikin ini cerita gak ~ Ladysunshine pun ada jugak menulis tentang perkara nih ~




Comments

  1. adik saya sendiri suka type kecik BESAR kecik BESAR..pastu sy komen tros.."menyampah tengok tulisan macam tu"..hahahaha

    ReplyDelete
  2. 3kaU bL3 nAk kaWen neYh? k0 haDo~

    x jd. huhuuu. ak x reti

    ReplyDelete
  3. hehheh...really interesting for the small boys and girls.

    ReplyDelete

Post a Comment