Perikemanusiaan.

Salam,



patience is a spirit that holds you up until the glory comes



Diri saya berbanding bulan bulan lepas, teruk sangat rasanya. Sekarang ni semuanya beransur okay. Kalau ada yang risau tentang keadaan saya, jangan risau...saya akan tetap okay.

Kawan saya ada nasihatkan saya, jangan simpan perasaan benci terhadap seseorang, sebab kita semua manusia. Manusia yang banyak salah dan silap. Dan kalau manusia tu dah mencalar hati kita, maafkanlah dia dan tak perlulah kita balas dendam pada manusia tu. Apa sahaja tindakan yang kita nak buat...fikirlah, yang dia pun manusia juga, punya hati dan perasaan.

Dan itulah yang saya lakukan sekarang. Atas sifat dan rasa kemanusiaan pada orang lain, saya tak nak menyakiti hati orang walaupun hati saya pernah tercalar.

Walau macam mana pun dugaan yang saya lalui, saya tetap percaya yang Allah sedang menyulam sesuatu yang lebih baik untuk saya. Dan kerana saya percaya dengan kewujudan Allah, saya akan terus buat yang terbaik untuk diri sendiri dan untuk semua orang yang saya sayang.

InsyaAllah...

Every pain, theres a healing. So just hold on.


Comments

  1. bersabar sambil mengukir senyuman..hehehe

    ReplyDelete
  2. aku doakan kau sentiasa OK ye neon.. bawak-bawak bersabar..everything happeon for agood reason

    ReplyDelete
  3. gud action :) semoga ketenangan sntiasa berada dlm hati awak :)

    ReplyDelete
  4. :) Allah menjanjikan yang lebih baik pada masa akan datang. bukan semua manusia dapat merasai apa yang kamu rasai. bersyukurlah kerana anda insan terpilih.. :)

    ReplyDelete
  5. Allah xkn uji kita klu kita x mampu =)

    ReplyDelete
  6. really2 good action cik neon...
    u ade mslh same wih me kot..
    same2 kte bersabar n beristighfar..ble marah je terus amek wudhu' insyaallah..kte tenang..:)

    ReplyDelete
  7. yup, do hold on.

    ReplyDelete
  8. yang
    aku pun tak mau simpan perasaan benci
    sebab orang kata nanti jodoh susah nak datang
    hehehehe

    ReplyDelete
  9. gud action.....
    semoga sentiasa tabah :)

    ReplyDelete
  10. terima ksih ya semua..saya harap tindakan saya ni terbaik..dan akan mendatangkan kebaikan untuk diri saya..InsyaAllah..terima kasih kepada semua yang doakan..love yall =)

    ReplyDelete

Post a Comment