Panggilan Temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran !

Salam. Waoh.

Saya nak melompat kelegaan nih..walaupun hati resah memikirkan temuduga yang bapak penting dalam hidup nih. Akhirnya...saya dapat juga panggilan temuduga suruhanjaya perkhidmatan pelajaran ! Hoyeah...alhamdulillah, terima kasih !

Maunya saya tak lega, sebab antara kawan kawan yang lain saya seorang je lagi yang dikira terakhir sekali dapat panggilan temuduga nih...mampuss lah kalau tercicir wo...gred gaji pun tak naik wo. Sekarang ni masih bergelar Guru Sandaran Siswazah Terlatih tau. Kalau nak buang title sandaran tu kena pergi temuduga SPP dulu wooo..pastu barulah bergelar Guru Siswazah Terlatih secara rasminya...

Sekarang ni kehidupan sebagai seorang cikgu rasanya macam pack sangat. Hidup macam menyelit di sebuah tin sardin. RPH pun terkejar kejar nak tulis...persediaan mengajar pun makin lama makin takde masa, kenapa ? terlampau banyak sangat aktiviti yang nak dirancang..semuanya nak bikin cepat sahaja...ouuh..saya sangat tak suka bila ada orang cakap kerja jadi cikgu ni senang...

Disebalik kesibukan yang melanda diri serta kecelaruan emosi yang bernanah nanah, saya kena juga tabah kan diri untuk pergi temuduga SPP nih. Semoga saya berjaya ! InsyaAllah...semoga Allah permudahkan jalan hidup saya ni...sekarang pun dah terasa berat, apatah lagi ujian ujiannya yang lain...Maha Esa, Allah kau maha pengasih !


Comments

  1. gud luck beb! aku setuju ko ckp jd cikgu ni bkn senang..mak aku pn cikgu dlu..org yg xpernah bergaul dgn cikgu je ckp kerja cikgu ni senang..haha all the best to yu! ^_^

    ReplyDelete
  2. good luck neo... jawab interview elok2.. :)

    ReplyDelete
  3. neo, siapa yang posting k.l dan yang daftar spp bulan 3, spp terlepas pandang... ade kawan kat k.l tu punyelah risau sebab org yang daftar lewat dah kene interview spp.. so, dia pun call spp...

    So, good luck ye.. bacelah ape2 yang patut.. Tapi, kadang2 penemuduga ni tak dapat diduga.. sukahati je nak tanya soalan ape...

    ReplyDelete
  4. good luck yeaa..mulia kerja seorg guru sbb mendidik anak bangsa :)

    ReplyDelete

Post a Comment