Kesilapan Lampau.

Salam,

Saya sedar, saya pernah buat silap. Saya pernah buat pilihan yang silap. Saya pernah buat tindakan yang silap. Kesilapan lampau tu, kadang kadang buat saya sedih...buat saya rugi...buat saya menangis...Bila teringat balik segala kesilapan yang saya pernah buat...saya tak pasti samaada saya perlu menyesal atau tidak...


Bukankah kita perlu belajar dari kesilapan ? Bukankah kita perlu bersyukur kerana Allah masih beri peluang untuk kita merasakan nikmat hidup walaupun banyak kesilapan yang telah kita lakukan ? 

Kikislah sikap buruk yang memakan diri sendiri tu...bertaubatlah atas dosa-dosa yang pernah dilakukan dulu...sedarlah dan jangan sia-sia kan peluang yang diberikan...

Nampaknya...Kesilapan tu bukanlah suatu perkara yang kita perlu sesalkan, tapi kesilapan tu sepatutnya digantikan dengan suatu usaha yang baik supaya ia tidak berulang lagi. Jadi, usahakan terbaik dan jangan ulang kesilapan tu lagi.

oke? Baiklah, insyaAllah !


Comments

  1. nurul betul tu
    semua buat silap
    semua 2 utk jadi lesson utk kita
    berhati-hati in future..
    thanx tlg ingtkan akak ya

    ReplyDelete
  2. tak semuanya betul,dalam betul tu pasti ada kesilapannya juga :D

    ReplyDelete
  3. kesilapan juga boleh mematangkan kita,.=))

    cuma jgn ulang sudah,.=)

    ReplyDelete
  4. orang yang tak pernah buat silap adalah orang yang akan sentiasa mendabik dada..

    melakukan kesilapan adalah sifat manusia. kerana itu pintu taubat dan keampunan dari-Nya sentiasa terbentang luas.. :)

    ReplyDelete
  5. kite belajar sesutu drp kesilapan lalu.. :)

    ReplyDelete
  6. betul..kita belajar dari kesilapan lalu..kita perbaiki diri dari kesilapan yg pernah kita buat n sedar.. :)

    p/s: dah lama xjenguk blog silampuneon. :)

    ReplyDelete
  7. kesilapan menjadikan kita lebih berani dan bersedia
    :-)

    ReplyDelete

Post a Comment