Istighfar...?

Salam, semua pembaca yang budiman =)


Pagi tadi masa mengajar, saya naik hangin dengan kerenah anak murid saya. Huhu, kebiasaannya ... kalau saya naik hangin saya akan ucap istigfar. Itu memang mak saya dah pesan dah...so jadikan amalan. Pagi tadi masa naik hangin tu saya lupa pulak nak istigfar...tetiba...saya dengar...

"Astagfirullahalazim..." Felicia Liew Mei Qin, anak murid saya yang sebut zikir ni sambil tersenyum pandang muka saya..."Wah...cewah...ko pulak yang ingatkan aku ye..." Saya tergelak la. Huhuhu...memang unbelievable. Haha... 

So sama samalah kita istigfar okay, setiap kali ada masalah atau musibah ! Jangan tau nak mencarut je... Luv yall, cikgu neo.



Comments

  1. terima kasih mengingatkan... minggu ni penuh dengan stress.. menjaga kelas yang langsung tak pandai n tak faham bahasa melayu. kesabaran ni makin lama makin menipis...

    ReplyDelete
  2. bila marah memang terlupa nak istigfar...bila dah abis bebel2, naik tangan sana sini baru tersedar...hehehe

    ReplyDelete
  3. bagus ye ada orang lain ingatkan .. sangat2 berhikmah di situ ...


    (lama dah tak datang sini)

    ReplyDelete
  4. sbb anak murid tu syg pada kamu dan memahami kamu !!

    ReplyDelete

Post a Comment