Sugar Glider Makan Ulat.

Ulat adalah salah satu sumber protien , makanan bagi sugar glider. 

Pada mulanya memang saya tak terniat nak beri diorang makan ulat nih..tapi masa singgah di kedai petshop haritu..orang tu sarankan saya beri dorang makan ulat, Kata penjual tu, sugar glider ni suka sangat makan ulat ! Saya pun terpengaruh laa...beli jugak ulat tu untuk sugar glider saya.

saya beli satu plastik ni baru 0.50 sen...banyak woo..
dah masuk 2 minggu tak habis habis.

ulat ulat bertuah yang jadi makanan sugar glider

banyak makanan campuran..telur, ulat, mangga, epal

sesi memakan ulat

sedap ke ulat tu ?

yum yumm yummy !

saya ni jenis suka pegang ulat...takde laa geli geli dengan ulat ni...

banyaknya...nak habiskan ulat ulat nih...

palette pun sugar glider saya suka sangat makan..

sekor suka palette sekor lagi hantu ulat

rumah sugar glider ku

cak ! sebuk je..orang  nak makan pun nak kepoh ya ~

Ok chow = ) Banyak betul entri sugar glider hari ni ya...ni namanya balas dendam =)


Comments

  1. azani, ulat buah tak pasti pulak..hahah nanti nakjuga try =)

    ReplyDelete
  2. comelnyeeeee... berapa ek harge sekor sugar glider ni?

    ReplyDelete
  3. sekor lebh kurang 200-230 camtu kot

    ReplyDelete
  4. sugar glider leh makan ulat buah sbb dia suka makan buah n ada kemungkinan makan ulat buah..

    dia omnivor..

    ReplyDelete
  5. yesssaa...tapi takut baby sugar glider tercekik..bg dia besar skit laa uuuuu

    ReplyDelete
  6. sorie masuk lagi. mealworm xbole kasi glider mkn sgt setiap hari sbb kadar ratio mknan plg tinggi utk glider, lemak. jika diberi mkn mealworm kadar berlebihan, glider berkemungkinan akn mengalami mslh buta mata. so mealworm di beri hanya seminggu 3 atau 4 ekor as a treat bukan main food. kalau nak elok beli super worm lg besa dr mealworm. tp ur glider still a baby. no need dis worm.after 4 months bru bole kasi.

    p/s : member of malaysian glider owner

    ReplyDelete
  7. Ade tak mkanan yg boleh jd kan ramuan utk ganti hpw glider ea?

    ReplyDelete

Post a Comment